fallback

Правителство в ЕС удари с по-голям данък собственици на електромобили

Заради грешка в изчисленията, нидерландците ще се лишат от солидните си отстъпки

От 2006 година собствениците на електромобили в Нидерландия ще трябва да плащат по-висок пътен данък. Причината е, че те ще трябва да компенсират грешка в изчисленията на предишното правителство, когато е въвело стимули за насърчаване на покупката им, съобщават местните медии.

Сега собствениците на електрички в страната получават 75 процента отстъпка от провинциалния данък, с който се плаща за поддръжка на пътищата. Предвиждаше се данъчното облекчение да бъде въведено поетапно през следващите пет години, като през 2026 г. намалее на 40%, а през 2028 г. - на 30%, преди да бъде пратено в историята през 2030 г.

Очакваше се схемата да струва на правителството 1,5 млрд. евро под формата на пропуснати данъчни приходи. При съставянето на бюджета за 2025 година обаче, финансовият министър Елко Хейнен установил, че предишното правителство не е отчело факта, че електрическите автомобили са много по-тежки от останалите, което означава, че трябва да бъдат облагани с по-високи данъци.

Чиновниците изчислили, че така наречената "двойна отстъпка" - намаление на данък, определен на неправилно ниво, ще струва на хазната общо 3,8 млн. евро. Несъответствието не е било правилно отразено във финансовите изчисления. Правителството също така е подценило броя на продадените електрически автомобили.

Поради това Хейнен намали отстъпката директно на 25% от 2026 г., което означава, че собствениците на електромобили ще се ползват с по-малко предимство до 2030 г.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 час )
    Това на снимката не са нормални коли, това са някакви сапунерки като тези евтините които идвали от дачия, ситроен (май месец трябваше да го има но го няма) рено и други - нямат нищо общо със съвременен автомобил по нито един показател.
  • #6
    Субсидиите ( преди 1 час )
    Работят за да скъсят времето с десетки години, като ускорят в производството и намалят цените заради икономии от мащаба на вече зрели технологии. Но не работят за незрели технологии като водородът, синтетичните горива и други , които са по неефективни от батериите заради физичните закони. На тях никакви субсидии не могат да им помогнат защото не могат да отменят физичните закони. Точно кратко и ясно за всеки мислещ. Никой не може да обори този аргумент с примери и факти. Може само с ВЯРА
  • #5
    Приземяват се ( преди 1 час )
    Само такива които летят в облаците като гостенина и каскета защото според тях гравитацията както и всички физични и математически закони не важат. А приземяването е твърдо защото падат от високо. Колко пъти трябва да ви се направи аналогията със субсидиите за фотоволтаиците и батериите, за да схванете, че субсидиите работят за технологии, които въобще имат някакъв шанс.
  • #4
    Грета Тунберг ( преди 2 часа )
    На моят алфа чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 3 часа )
    Рано или късно субсидиите за електромобили, директни или индиректни, ще спрат. Тогава ще дойде истинското приземяване.
  • #2
    Лудория ( преди 3 часа )
    Една статия, а толкова грешки...
  • #1
    Гост ( преди 3 часа )
    Една по една привилегиите за електрокари изчезват.Първо беше безплатното зареждане, второ субсидиите за закупуване на електрокари и сега ще въведат и данъци.Като намалеят приходите от акцизи на петролните горива,ще сложат и акциз на тока.Честито електричари!
fallback
Последни