fallback

Hyundai и Kia отправят предизвикателство към китайците

Корейските марки късат със зависимостта от батериите и готвят революция при EV моделите

В света на електрическите превозни средства китайски компании като CATL и BYD отдавна са водещи в производството на батерии. Корейските автомобилни гиганти Hyundai и Kia обаче възнамеряват да променят тази ситуация, като планът им може да направи революция на пазара на електромобили.

Стратегията на Hyundai има за цел да създаде свои собствени батерии до 2027 г., което ще намали зависимостта от китайски доставчици и ще подобри работата на превозните средства. Новият завод в Ансеон ще започне с производството на батерии за прототипи, но плановете са много по-широки. Съоръжението ще има първоначален капацитет от 1 до 2 GWh (гигаватчаса), достатъчен за захранване на приблизително 13 000 електрически превозни средства.

На свой ред Kia също не изостава. Новият електрически автомобил на марката - EV3, произведен в завода EVO, вече привлече вниманието на купувачите с достъпната си цена - само около 30 000 евро. Kia има други модели на хоризонта - като EV4, например. Това е електрически седан, който ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. и също ще се произвежда в завода EVO. Този модел ще комбинира технология от EV9 - флагманския SUV на Kia, но се очаква да запази по-достъпна цена, подобна на EV3.

Едно от големите предизвикателства за Hyundai и Kia е създаването на достъпни електрически превозни средства. Kia вече обяви, че работи върху EV1, модел, който ще бъде пуснат в продажба през 2027 г. с прогнозна цена под 25 000 евро. Преди това, през 2026 г., се очаква да пристигне EV2, чиято цена трябва да бъде около 30 000 евро.

Успоредно с това Hyundai също се движи в тази посока с пускането на Hyundai Casper - малък електрически автомобил, който се очаква да пристигне в Европа на цена между 20 000 и 25 000 евро и с пробег от около 300 км.

Южнокорейските производители работят активно за намаляване на разходите и развитие на технологията за батерии, което представлява сериозна заплаха за доминацията на китайските марки на ключови пазари като Европа и САЩ.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И не ще правим технологична революция в бг като си построим ам хемус защото ще стане на 60 години.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Скоро няма да си купя електрокар ,за мен са много скъпи .100к + лв. тук един за нищо ги няма ,все едно заплатата му е 10 к !?
  • #5
    DikoFF ( преди 2 месеца )
    Нещо са се объркали. До 2027г Китайците вече ще са в космоса, то със седмици се развиват новите технологии. Това 2027 все едно е другия век...смях голям...теа корейци...мале
  • #4
    1-дртийУАЙТB0Y! ( преди 2 месеца )
    Що се касае до цената, KIA e-GT 430 KW AWD Long Range, както е цялото име на модела, няма как да бъде евтин и у нас електромобилът се продава за 162 400 лв. Българското представителство на корейската марка обаче предлага модела с ценово предимство до 25 000 лв за налични на склад автомобили. Гаранцията е 7 години или 150 000 км
  • #3
    1-дртийУАЙТB0Y! ( преди 2 месеца )
    И както съвсем наскоро изрично Г0 и подчертах, тези юнаци ведно с GENESiSA нема да имат стигане, щото като се освободят от всякаква зависимост и се утвърдят като най-прогрессивно развиващият се автомобилен гигантски конгломерат заедно с джапан-Т0Y0ТАта просто ще бъдат без K0HKYPEHЦИЯ! Между другото, тук срещнах инфото че цената на КИА-6 е къмто 162 хилки в лева, к. си е ЖИВ ШОК, след като бензинката G70 на GENESiSA стартира под 120 хил. в Джърмани, а пък малкото СУВ-4Е G60 започва откъм 135 хил.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То и в Европа се строят заводи за батерии, макар малко бавно. Едно им е хубаво на китайците, че в крайна сметка ще принудят всички да правят батерии (и то в големи количества) и ще ускорят прехода към електромобилите.
  • #1
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Тесла умре.
fallback
Последни