fallback

Може ли CVT да се смени с автоматична скоростна кутия

И проблем ли е поставянето на вече употребявана трансмисия?

Възможно ли е да смените CVT-то (безстепенната трансмисия, известна още като вариатор) на вашия автомобил с автоматична скоростна кутия и подходящ ли е за тази операция агрегат, втора употреба? Подобен въпрос вероятно вълнува някои шофьори, които са недоволни от работата на вариатора или той е повреден и ремонтът или замяната му са наложителни.

Според вицепрезидентът на Националния автомобилен съюз (NAS) Ян Хайцер, това може да стане, стига производителят първоначално да е предвидил подобна възможност. В този случаи замяната няма да повлияе на работата на основните елементи на автомобила.

Експертът допълва, че автоматичната скоростна кутия е по-надеждна, по-здрава и по-издръжлива от вариатора. Последните обикновено се инсталират на автомобили със слаби двигатели, докато по-мощните автомобили са оборудвани с автоматични трансмисии. Трябва обаче да се вземе предвид, че съвременните автоматични трансмисии са по-малко надеждни от тези, инсталирани на автомобили от началото на 2000-те.

Ако обаче конструкцията на самата трансмисия не позволява замяната, абсолютно не си струва да се правят промени по автомобила. Факт е, че при инсталиране на автоматична скоростна кутия от определен тип, производителят определя натоварванията върху двигателя и на задвижването спрямо самата трансмисия, което е невъзможно за постигане на друго място, освен в завода, който произвежда автомобила.

Затова и подмяната на скоростната кутия е много опасно и крие непредсказуеми последствия, особено ако става въпрос за употребяван агрегат, който експертите определят като „котка в чувал“. И никой държащ на репутацията си сервиз не би направил това. Механиците или ще поставят чисто нов агрегат, или просто ще ремонтират повредения.

fallback
  • #10
    Курти ( преди 1 месец )
    Ръчната скоростна кутия си остава номер едно по здравина!
  • #9
    Мерд ( преди 1 месец )
    Няма по-хубава автоматична трансмисия от хидравличната. НЯ-***. Вариатори, роботи, всичко в пунта Мара. Едното се поврежда бързо, другото е мудно и от време на време почва да се чуди какво да прави. Но пустата икономия на емисии разсипа всичко.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Невъзможно е CVT кутия да има здравината на ръчна ръбна кутия. CVT печели само по икономията на гориво. Каквото и да ми говорят ръчната кутия си остава номер 1 по здравина и възможност за контрол върху автомобила. Да вярно е че има и съвременни автоматици и роботизирани кутии с 2 съединителя които са по бързи и по ефективни от ръчка, но за това се плаща съответната цена и компромис със надеждността. Колкото по сложна е една система толкова по ниска надеждност.
  • #7
    РУК ( преди 1 месец )
    До 6 - да с вариатор е,но не какъвто си представят повечето експерти тук :-) Японците успешно слагат такива кутии на коли по 250-350 коня.И определено последните години нямат проблеми с това.Съответно има трансформации на такива към ръчни скорости,просто защото дадения модел предлага и двата варианта.Субару WRX например.Но точно защото много от моделите със CVT които имат достатъчно мощност,че да има смисъл от класически автомат,са 4х4,то "напасване" е невъзможно.Нито хардуерно нито софтуерно.
  • #6
    Странно ( преди 1 месец )
    Lexus gs450h 295-345кс съвсем ориенровъчно...не са ли вариатори и слабо ли звучат за да поставят върнато? В Родината са рядко срещани знам,но не бих казал чупливи
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички хора които можем да съберем 2 и 2 подобни коли се продават след като им изтече гаранцията, а когато това стане им взимаме същите пари на които сме ги взели с огромната отстъпка от цената.
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    За ръчка - да...примерите за ръчни скорости ще са много... ама кой собственик ще иска да замени автомат с ръчка? Аз разбирам да смениш CVT с автомат...
  • #3
    do 2 ( преди 1 месец )
    Има дачии с 0.9 с вариатор и ръчка
  • #2
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Експерта ще ми посочи ли модел на който "производителят първоначално да е предвидил подобна възможност" Щото не се сещам за такъв на който за един и същ мотор се слага и вариатор и хидротрансформатор :) Статията е порядъчно безсмислена...
  • #1
    РУК ( преди 1 месец )
    цяла статия за въпрос на който отговора е две думи - няма смисъл! :-)
fallback
Последни