fallback

Производител на батерии за Volvo и Volkswagen има сериозни проблеми

Northvolt AB съкращава персонал заради спада в търсенето на електромобили

Производителят на батерии Northvolt AB ще съкрати 20% от работната си сила и ще спре разширяването на основния си завод в Северна Швеция, за да спре финансовата криза на фона на намаляващото търсене на електрически превозни средства. Компанията съобщи това в понеделник, 23 септември.

„Трябва да сме сигурни, че предприемаме правилните действия в точното време в отговор на предизвикателствата на автомобилния пазар и индустрията като цяло “, каза изпълнителният директор Питър Карлсон. Сега компанията ще се фокусира върху експлоатацията на съоръжението Northvolt Ett с 16 гигавата, вместо да се разширява с допълнителни 30 GWh годишен капацитет.

Съкращаването идва, докато компанията преговаря за ново споразумение за финансиране със своите кредитори и инвеститори, съобщава Bloomberg. През януари Northvolt осигури "зелен" заем от 5 милиарда долара, което доведе до дългови и капиталови инвестиции в размер на над 13 милиарда долара, тъй като се стреми да изгради своя собствена верига за доставки на батерии за електрически превозни средства в Европа.

Northvolt произвежда батерии за няколко европейски автомобилни производители, включително Volvo и Volkswagen. Основният сайт на Northvolt започна да доставя първите батерии през май 2022 г. Но, както пише Bloomberg , мащабирането на производството не е безпроблемно. BMW се оттегли от поръчка за 2 милиарда евро, докато Scania на Volkswagen се оплака от бавни доставки по-рано тази година.

Northvolt, основана от двама бивши ръководители на Tesla преди около осем години, сега се контролира от Volkswagen като най-голям индивидуален собственик. От края на 2023 година VW са с 21% дял, докато фондовете, управлявани от Goldman Sachs Asset Management, държат около 19%. Vargas Holding AB с Harald Mix има около 7%, а мениджърите и служителите на Northvolt имат общо около 9%, според доклада за 2023-а.

Инвеститорите избягват акции на европейски автомобилни компании, въпреки че се търгуват с 60% отстъпка спрямо по-широкия пазар. Индустрията е засегната от рецесията и конкуренцията от Китай. Очаква се приходите в сектора да продължат да спадат, при това с повече от 13%, като според прогнозите това ще стане още до края на годината.

fallback
  • #17
    PLAID ( преди 1 месец )
    2024 до момента: Норвегия - 90% коли на ток, 2 млн.продажби на ЕА. Дания: 50% електромобили, 1 млн. продадени. Швеция: 40%, 800 хил. Холандия/Финландия: 35% дял на ЕА. Люксембург, Белгия, Малта, Исландия, Швейцария: 25-30% дял на чистите електромобили.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    100 антиелектрически Ника, които отричат физичните закони и е малко вероятно да има 100 такива инженера , нямаше нито един отговор на 300 пъти зададения въпрос с таблицата за 50% ръст. Господин психопат ще цитираш ли какво съм отговорил аз на собствения си въпрос с таблицата? През годините въпроса и таблицата са се сменяли, както и моите отговори, но не съм психопат и винаги съм отговарял. А ти психопат ли си? Поне веднъж ще отговориш ли? Поне с един от стоте ника, които ползваш?
  • #15
    Гостенино психопат ( преди 1 месец )
    Пак вадиш думи от контекста. На въпросът ти Тесла ще продава ли 20 милиона автомобила през 2030 година, аз отговарям ли че твърдиш че те са ще продава 20 милиона? Навсякъде където съм публикувал таблицата тя да завършва с въпрос към тебе и всички останали антиелектрици - през коя година смятате, че Tesla ще започне да изостава от Плана за 50% ръст?
  • #14
    Гост ( преди 1 месец )
    Из предсказанията на Треслю. За 2024 г 3 млн. Тесли.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Както казах, производителите на батерии нямат проблеми с пласирането им. Защо? Защото са нужни огромни количества за складиране на енергия, онази същата излишна безплатна възобновяема енергия, от която си мислите, че ще се произвежда водород, защото иначе няма къде да се съхрани. Само за последната седмица в България заработиха две батерии с общ капацитет 110 мегават часа, които използват батерии колкото за 1500 електромобила и до края на годината капацитета им ще бъде удвоен. Край с водорода!
  • #12
    Гостенино ( преди 1 месец )
    За тази година ще се изпълнят планът за геометрична прогресия от 2014 година или ще преизпълнят планът, ако тръгнеш от 20 милиона през 2030 година назад с геометричната прогресия. Нали не обичаше да се правиш на врачка? Пета година повтарям че след 2025 ще започнат да изостават от Плана. Също както повтарям че трябва да се чете между редовете. На батери дeй, Илон Мъск не каза 20 милиона автомобила, а батерии за 20 милиона автомобила. Малка но съществена разлика пряко свързана със статията.
  • #11
    Гост ( преди 1 месец )
    Тесла щеше да продава в геометрична прогресия с ръст от 50 % всяка година и така да стигнат 20 млн.до 2030 година.Ама им мина котка път и увиснаха още на 2 млн.
  • #10
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Ако беше функционалнограмотен, още от статията щеше да разбереш, че е проблемът не е заради ниското търсене. Проблемът на този производител на батерии е заради ниското предлагане и забавленията на така или иначе малкото производство. Останалите производители на евтини батерии, нямат проблеми с пласирането им, защото търсенето на батерии в бъдеще ще расте с геометрична прогресия, която ще продължи повече отколкото геометричната прогресия на електромобилите, които все пак имат граница на растеж.
  • #9
    Така е ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 25 минути )Продажбите на електрокари се сринаха и производството на батерии превиши потребностите." Но за да не бъдеш психопат манипулатор, трябваше да поясниш че се паднали в Европа докато на други места растат и тази година ще бъдат продадени повече електромобили в сравнение с миналата година въпреки всички статии които се опитват да внушат обратното и кресливите ти коментари. В Китай също растат, но по-бавно от производството на батерии, но там производителите нямат проблеми!
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дори не можеш да пишеш, другарю "Санкций". Аре обратно у Московия.
fallback
Последни