fallback

Производител на батерии за Volvo и Volkswagen има сериозни проблеми

Northvolt AB съкращава персонал заради спада в търсенето на електромобили

Производителят на батерии Northvolt AB ще съкрати 20% от работната си сила и ще спре разширяването на основния си завод в Северна Швеция, за да спре финансовата криза на фона на намаляващото търсене на електрически превозни средства. Компанията съобщи това в понеделник, 23 септември.

„Трябва да сме сигурни, че предприемаме правилните действия в точното време в отговор на предизвикателствата на автомобилния пазар и индустрията като цяло “, каза изпълнителният директор Питър Карлсон. Сега компанията ще се фокусира върху експлоатацията на съоръжението Northvolt Ett с 16 гигавата, вместо да се разширява с допълнителни 30 GWh годишен капацитет.

Съкращаването идва, докато компанията преговаря за ново споразумение за финансиране със своите кредитори и инвеститори, съобщава Bloomberg. През януари Northvolt осигури "зелен" заем от 5 милиарда долара, което доведе до дългови и капиталови инвестиции в размер на над 13 милиарда долара, тъй като се стреми да изгради своя собствена верига за доставки на батерии за електрически превозни средства в Европа.

Northvolt произвежда батерии за няколко европейски автомобилни производители, включително Volvo и Volkswagen. Основният сайт на Northvolt започна да доставя първите батерии през май 2022 г. Но, както пише Bloomberg , мащабирането на производството не е безпроблемно. BMW се оттегли от поръчка за 2 милиарда евро, докато Scania на Volkswagen се оплака от бавни доставки по-рано тази година.

Northvolt, основана от двама бивши ръководители на Tesla преди около осем години, сега се контролира от Volkswagen като най-голям индивидуален собственик. От края на 2023 година VW са с 21% дял, докато фондовете, управлявани от Goldman Sachs Asset Management, държат около 19%. Vargas Holding AB с Harald Mix има около 7%, а мениджърите и служителите на Northvolt имат общо около 9%, според доклада за 2023-а.

Инвеститорите избягват акции на европейски автомобилни компании, въпреки че се търгуват с 60% отстъпка спрямо по-широкия пазар. Индустрията е засегната от рецесията и конкуренцията от Китай. Очаква се приходите в сектора да продължат да спадат, при това с повече от 13%, като според прогнозите това ще стане още до края на годината.

fallback
  • #11
    Гост ( преди 4 минути )
    Тесла щеше да продава в геометрична прогресия с ръст от 50 % всяка година и така да стигнат 20 млн.до 2030 година.Ама им мина котка път и увиснаха още на 2 млн.
  • #10
    Гостенино ( преди 13 минути )
    Ако беше функционалнограмотен, още от статията щеше да разбереш, че е проблемът не е заради ниското търсене. Проблемът на този производител на батерии е заради ниското предлагане и забавленията на така или иначе малкото производство. Останалите производители на евтини батерии, нямат проблеми с пласирането им, защото търсенето на батерии в бъдеще ще расте с геометрична прогресия, която ще продължи повече отколкото геометричната прогресия на електромобилите, които все пак имат граница на растеж.
  • #9
    Така е ( преди 17 минути )
    "Гост ( преди 25 минути )Продажбите на електрокари се сринаха и производството на батерии превиши потребностите." Но за да не бъдеш психопат манипулатор, трябваше да поясниш че се паднали в Европа докато на други места растат и тази година ще бъдат продадени повече електромобили в сравнение с миналата година въпреки всички статии които се опитват да внушат обратното и кресливите ти коментари. В Китай също растат, но по-бавно от производството на батерии, но там производителите нямат проблеми!
  • #8
    анонимен ( преди 34 минути )
    Дори не можеш да пишеш, другарю "Санкций". Аре обратно у Московия.
  • #7
    анонимен ( преди 35 минути )
    Гледай малкото бумерангче, което се върна, да не ти отреже малкото предателско пишле, антибългарино.
  • #6
    анонимен ( преди 51 минути )
    Проблемите им тепърва започват,това е само началото. Санкцийте срещу русия се връщат като бумеранг и сечат яко.
  • #5
    Гост ( преди 55 минути )
    Продажбите на електрокари се сринаха и производството на батерии превиши потребностите.
  • #4
    До пръдливия ( преди 3 часа )
    Това ли успя да изпърдиш този път? Лъжа гарнирана с внушение. Нито panasonic са отказвали да разширяват капацитета , нито пък някой ги е плюл по тази причина. Новината беше точно обратното - най-накрая са успели да се преборят с проблемите за производство на 4680 батерии и взели решение да строят производствени мощности. Плюнките бяха, че са толкова технологично изостанали, че изостанаха и със сроковете, които сами си бяха поставили при представянето на 4680 преди 4 г. Още тогава щяха да почват
  • #3
    Гостенино ( преди 3 часа )
    Пак ли функционална неграмотност бе човек. Ти някакво чувство за достойнство нямаш ли за да си плюеш така на името? Не прочете ли за какво се отказват от поръчките? Това как го разбираш? "BMW се оттегли от поръчка за 2 милиарда евро, докато Scania на Volkswagen се ОПЛАКА ОТ БАВНИ ДОСТАВКИ по-рано ТАЗИ ГОДИНА." Прилича ли ти на "свободни батерии " и наличности? Да не говорим че произвеждат проблемни батерии, които не отговарят на критериите за качество на Тесла.
  • #2
    Hvaliprats ( преди 3 часа )
    А фенчетата на Тесла как плюеха когато Панасоник решиха да спрат инвестициите в капацитет за батерии за Тесла. Е, за пореден път японците се оказаха прави.
fallback
Последни