IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bentley влиза в нова ера, но тя не е на електромобилите

Британската луксозна марка залага всичко на plug-in хибридите

Bentley влиза в нова ера, като основна роля в нея ще играят plug-in хибридните модели, а не електромобилите, както беше предвидено досега. Британският производител отлага пускането на първия си модел, задвижван изцяло на ток, за да се фокусира върху новата си задвижваща система Ultra Performance Hybrid.


Bentley


През март Bentley обяви, че ще представи първия си изцяло електрически автомобил през 2026 г., като доставките ще започнат през 2027 г. Забавянето се дължи на технически проблеми, свързани със софтуера и платформата, както обясни тогава бившият изпълнителен директор на Bentley - Адриан Холмарк. Същия месец Холмарк обяви, че напуска, за да застане начело на конкурента Aston Martin, като неговото място беше заето от Франк-Щефен Вализер, който е работил дълго време в Porsche.

Първоначално Bentley планираше да пусне първата си електрическа кола през 2025 г., като тя трябваше да бъде последвана от още 4 модела, задвижвани само на ток, на интервал от година за всеки. Така до 2030 г. компанията възнамеряваше да премине изцяло към производството на екологични превозни средства.

Планът Beyond 100 обаче е отложен и сега компанията се фокусира повече върху хибридни модели. От 2026 г. всички автомобили на Bentley с двигатели с вътрешно горене ще бъдат оборудвани с хибридно задвижване. Основният вариант, на който ще залагат британците, е комбинация от V8 двигател и електромотор, която предлага поне 89 конски сили повече от знамения W12, поставян на версиите Speed на ​​​​модели като Flying Spur и Continental GT.


0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 13 минути )
    Абе тези Performance хибриди ми се виждат малко измама. Да вземем Ферари СФ90 - 162 кВ на 7.9 кВч - двигателя харчи батерията за малко под 3 мин. През останалото време си е само ДВГ и тези 162 кВ ги няма - дори и да работи, то той ще вземе от ДВГ. ферари пак са с голяма батерия - Ламборгини са с 3.8 кВч. Прав ли съм?