fallback

Как General Motors заобиколи американските санкции

Концернът ще премине на китайски батерии, без да бъде наказан

General Motors намери начин да заобиколи санкциите на властите в САЩ, алармираха журналисти от Bloomberg. Според техните сведения автомобилният производител ще премине към китайски CATL батерии, но няма да закупува продукта директно от Китай.

Това ще става чрез японския посредник TDK. Такава верига ще позволи на General Motors да избегне голямото внимание от страна на американските законодатели и администрацията на Байдън, както и да заобиколи евентуални санкции. Американските власти смятат батериите за електрически превозни средства за стратегическа технология и се противопоставят на сътрудничеството с Китай в тази посока.

Сенаторите дори предложиха CATL да бъде включен в списъците със санкции, тъй като производителят на батерии уж работел с китайската армия. Сделката с TDK обаче формално ще заобиколи ограниченията: японската компания ще купи лиценз за технологията на CATL и ще прави батерии за GM.

Тази схема също ще бъде подложена на проверки от регулаторните органи, но то GM се надяват номерът им да мине. Източници на Bloomberg казват, че General Motors има и други причини да сключи сделка с TDK. Факт е, че условията на договора предполагат фиксирана цена за батериите за целия срок на договора.

Този подход ще защити автомобилния гигант от резките колебания в цените на батериите, които възпрепятстваха дългосрочното планиране през последните години. Освен това General Motors няма да трябва да инвестира сериозно в батерии в резултат на намаляващото търсене на електрически автомобили и политическата несигурност.

Ще припомним, че Доналд Тръмп обеща, ако бъде избран за президент, да премахне субсидиите за електрически превозни средства. При такива условия за производителите на автомобили е по-изгодно да купуват батерии, отколкото да ги произвеждат. Въпреки това администрацията на Байдън отдели милиарди долари за подкрепа на производството на батерии в Съединените щати и Камала Харис вероятно ще продължи политиката на своя предшественик.

fallback
  • #6
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    Това ми се струва малко странно - слагат ограничения за да могат местните компании да развият бизнес, но местните компании не искат да развиват бизнес, а да купуват... Накрая някаква японска компания печели пари от тези ограничения и американската получава по-скъпи батерии
  • #5
    Инфо ( преди 4 часа )
    Последните две години Тесла е с батерии на CATL. От тази минават на BYD. Вече никой не си спомня, как Мъск се смееше, кои са пък тези BYD,
  • #4
    анонимен ( преди 4 часа )
    Японската промишленост толкова закъса, че не и остана нищо друго, освен да го играе троянски кон за заобикаляне на санкции...
  • #3
    Гост ( преди 4 часа )
    Панасоник прави батерии за Тесла,TDK за GM.
  • #2
    РАЗЛИЧНИ НЕЩА ( преди 5 часа )
    "Ще припомним, че Доналд Тръмп обеща, ако бъде избран за президент, да премахне субсидиите за електрически превозни средства. При такива условия за производителите на автомобили е по-изгодно да купуват батерии, отколкото да ги произвеждат. Въпреки това администрацията на Байдън отдели милиарди долари за подкрепа на производството на батерии в Съединените щати и Камала Харис вероятно ще продължи политиката на своя предшественик." - Субсидиите за колите и грантовете за производсвто ...
  • #1
    Грета Тунберг ( преди 5 часа )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
fallback
Последни