fallback

Как General Motors заобиколи американските санкции

Концернът ще премине на китайски батерии, без да бъде наказан

General Motors намери начин да заобиколи санкциите на властите в САЩ, алармираха журналисти от Bloomberg. Според техните сведения автомобилният производител ще премине към китайски CATL батерии, но няма да закупува продукта директно от Китай.

Това ще става чрез японския посредник TDK. Такава верига ще позволи на General Motors да избегне голямото внимание от страна на американските законодатели и администрацията на Байдън, както и да заобиколи евентуални санкции. Американските власти смятат батериите за електрически превозни средства за стратегическа технология и се противопоставят на сътрудничеството с Китай в тази посока.

Сенаторите дори предложиха CATL да бъде включен в списъците със санкции, тъй като производителят на батерии уж работел с китайската армия. Сделката с TDK обаче формално ще заобиколи ограниченията: японската компания ще купи лиценз за технологията на CATL и ще прави батерии за GM.

Тази схема също ще бъде подложена на проверки от регулаторните органи, но то GM се надяват номерът им да мине. Източници на Bloomberg казват, че General Motors има и други причини да сключи сделка с TDK. Факт е, че условията на договора предполагат фиксирана цена за батериите за целия срок на договора.

Този подход ще защити автомобилния гигант от резките колебания в цените на батериите, които възпрепятстваха дългосрочното планиране през последните години. Освен това General Motors няма да трябва да инвестира сериозно в батерии в резултат на намаляващото търсене на електрически автомобили и политическата несигурност.

Ще припомним, че Доналд Тръмп обеща, ако бъде избран за президент, да премахне субсидиите за електрически превозни средства. При такива условия за производителите на автомобили е по-изгодно да купуват батерии, отколкото да ги произвеждат. Въпреки това администрацията на Байдън отдели милиарди долари за подкрепа на производството на батерии в Съединените щати и Камала Харис вероятно ще продължи политиката на своя предшественик.

fallback
  • #19
    Факт ( преди 1 месец )
    Да сглобиш една батерия е елементарно и дори не ти трябват хора.Мога дори да направя завода в Киргизстан и да го управлявам от Дупница без един работник дори няма и да ходя до там
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка, батериите в плейд моделите са само 18650 на Панасоник, доставени от Япония. Тесла може да се оправи без тях, ама някой друг път. Мъск наскоро заплаши че до края на годината ще закрие производството на 4680 заради неизпълнени обещания.
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Но най-голямата ти грешка е, че все още вярваш че Панасоник е основният доставчик на батерии за Тесла. Точно обратното е, Tesla е най-големият клиент на panasonic и единствен за произведеното в гигафабриката в САЩ. Но от друга страна panasonic е един от най-дребните доставчици на Тесла. Повечето от батериите те са си ги купува от китайците и корейците. С други думи Тесла може да се оправи без panasonic, но panasonic са умрели без Тесла.
  • #16
    До 16 ( преди 1 месец )
    В огромна заблуда си! Тесла сама си произвежда 46 80 батериите които показа на батерии day. Досега проблем с масовото производство за замяна на батериите на останалите производители беше по-високата себестойност на производството заради големия брак. Преди няколко седмици казаха че са се справили най-накрая с този проблем и до края на годината се очаква себестойността да е по-ниска от на всеки друг производител. Само желязо в фосфатните батерии остават по-евтини. Panasonic не произвежда 4680
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,на батери Дей Мъск показа само една картинка с обещания.Тесла продължава да сглобява батерийни пакети с батерии на Панасоник,това не е производство.
  • #14
    До каскета ( преди 1 месец )
    За да не се затрудняваш, виж кой е Джеф дън и дали работи за panasonic или Tesla? Ако Тесла не проектира своите батерии защо им е отдел който се занимава с това и защо плащат милиони за разработка на батерии? Очевидно си пропуснал батери day, където обясниха докъде са стигнали с разработката на батерии и тяхното производство, както и че въпреки собственото производство ще купят абсолютно всички батерии които някой може да произведе за Тесла в световен мащаб. И го правят четвърта година!
  • #13
    До факт ( преди 1 месец )
    Недей така, че разбиваш опорните точки на голяма част от никовете пишещи тук. Те още вярват, че в Китай производството е евтино, заради евтината работна ръка, а не е заради оптимизираната верига за доставки на евтини материали и почти пълната автоматизация, която не изисква човешки труд и съответно бракът е минимален, а качеството стабилно защото не зависи от човешки грешки.
  • #12
    Факт ( преди 1 месец )
    Литиево йонната батерия е изобретена в Англия а горивната клетка в Сащ за някаква космическа мисия влаковете Маг лев също са с английски патент.Днеска англия не прави ни влакове ни батерии а Сащ купува батерии от Китай и горивни клетки от Япония.Какъв е извода имаш блестящи учени инженери и тн и заради някакви полуграмотни работници даваш технологии на източни полу-маймуни.Решение: изтребваш непотребните работници роботизираш всичко и вече нямаш нужда от източните полу-***.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като оставим лъжите и заблудите на каската, тази енергийна плътност влияе само върху теглото на автомобила и върху нищо друго. При настоящата мода да се преминава към SUV които са по-тежки от 2 тона дори в бензиновите си варианти, при положение че средностатистически електромобил тежи под 2 тона, очевидно теглото не е особен проблем. Важното е че батериите станаха 10 пъти по-евтини, зареждат се 10 пъти по-бързо и имат 10 пъти по-дълъг живот, което прави цикъла живот100 пъти по-евтин/изгоден.
  • #10
    Абе шваба ( преди 1 месец )
    И аз спах със сестра ти. Ти си наред да обясняваш че нямаш сестра тоест, че panasonic не произвежда батерии по технология на Тесла, Колко е била енергийната плътност през 2012 И колко е на настоящите 4680 батерии и т.н.
fallback
Последни