fallback

Как General Motors заобиколи американските санкции

Концернът ще премине на китайски батерии, без да бъде наказан

General Motors намери начин да заобиколи санкциите на властите в САЩ, алармираха журналисти от Bloomberg. Според техните сведения автомобилният производител ще премине към китайски CATL батерии, но няма да закупува продукта директно от Китай.

Това ще става чрез японския посредник TDK. Такава верига ще позволи на General Motors да избегне голямото внимание от страна на американските законодатели и администрацията на Байдън, както и да заобиколи евентуални санкции. Американските власти смятат батериите за електрически превозни средства за стратегическа технология и се противопоставят на сътрудничеството с Китай в тази посока.

Сенаторите дори предложиха CATL да бъде включен в списъците със санкции, тъй като производителят на батерии уж работел с китайската армия. Сделката с TDK обаче формално ще заобиколи ограниченията: японската компания ще купи лиценз за технологията на CATL и ще прави батерии за GM.

Тази схема също ще бъде подложена на проверки от регулаторните органи, но то GM се надяват номерът им да мине. Източници на Bloomberg казват, че General Motors има и други причини да сключи сделка с TDK. Факт е, че условията на договора предполагат фиксирана цена за батериите за целия срок на договора.

Този подход ще защити автомобилния гигант от резките колебания в цените на батериите, които възпрепятстваха дългосрочното планиране през последните години. Освен това General Motors няма да трябва да инвестира сериозно в батерии в резултат на намаляващото търсене на електрически автомобили и политическата несигурност.

Ще припомним, че Доналд Тръмп обеща, ако бъде избран за президент, да премахне субсидиите за електрически превозни средства. При такива условия за производителите на автомобили е по-изгодно да купуват батерии, отколкото да ги произвеждат. Въпреки това администрацията на Байдън отдели милиарди долари за подкрепа на производството на батерии в Съединените щати и Камала Харис вероятно ще продължи политиката на своя предшественик.

fallback
  • #29
    знаем ( преди 2 месеца )
    *** те винаги ги прескачат забраните , кой трови света с камионите си ? кой ? и къде няма евростандарти - ми в кравария , къде ? къде единствено можете да видите *** в потник и нокти по 10 см на краката да бълва дим от гадния си камион , ( освен около перник имам предвид ) ? ми там - в кравария
  • #28
    До психопатче 19 ( преди 2 месеца )
    18650 имат и още едно, макар и малко предимство - поради по-малкия си диаметър, се охлаждат по-лесно. За пърформанс модел това е важно. Вероятно никога няма да разберем точно колко, но те са дали, да кажем, последните 30-40 к.с. на Плад. Все пак Тесла може да си позволи да ги използва само в скъп модел като него, защото са по-скъпи.
  • #27
    До психопатче 19 ( преди 2 месеца )
    А питал ли си се някога, сладурче, защо Тесла използва "18650 на Панасоник, доставени от Япония"? По времето, когато разработваше Плад, Тесла изпитваше недостиг на батерии. Фабриката за 2170 беше натоварена на максимум, 4680 още не бяха излезли, а LG и CATL не можеха да доставят такива количества. Затова Тесла предпочете да остави нискосерийните S и X на 18650, които така или иначе бяха резервирали. Сега има свръхпредлагане, но Тесла няма полза да преработва нискосериен модел.
  • #26
    До долния ( преди 2 месеца )
    А откъде си сигурен че си го задал на мен.Освен това тинотговорих. Япония няма достъп до ресурсите до които Сащкимат. Все пак абтериите се правят с ресурси не с технологии
  • #25
    Друг факт ( преди 2 месеца )
    Зависи ли бъдещето на световната икономика от батериите? Моя отговор е, че батериите вече се превръщат в новия петрол и който владее производството на батерии ще диктува световната икономика.
  • #24
    До 24 ( преди 2 месеца )
    Батериите в телефоните също са литиево йонни. Жената на гост е висока 170 см, а височината на връх Мусала е, 2 925 m. Освен това Днес е понеделник, А в момента е слънчево. Всички тези факти са верни но нямат нищо общо с въпроса който ти зададох. Какъв е делът на Япония в производството на батерии в световен мащаб и къде са японците при технологиите за батерии? Поправи ме ако греша, че са технологично изостанали и имат мижав дял в световното производство на батерии?
  • #23
    Факт ( преди 2 месеца )
    Че батериите за хибриди не са ли пак литиево йонни ами те са. Въпроса е че Япония за разлика от Сащ не играят двойна игра с Китай и да взимат лития.
  • #22
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Никой, включително аз не отрича, че японците произвеждат най-качествените стари технологии и го правят най-ефективно. Например при водорода и хибридите са най-добрите. Все пак са инвестирали 99% от времето и средствата си за да ги развиват и бранят от другите технологии, примерно батериите. Ако не бяха тръгнали в тези грешни посоки и бяха инвестирали същите сили и средства, все още щяха да са лидери при батериите. А те заложиха СРЕЩУ батериите, които буквално обявиха за враг.
  • #21
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Сега да се върнем на японците. Какъв е делът на Япония в световното производство на батерии? А само преди десетина години над 80% от литиево-йонните батерии се проектираха и произвеждаха в Япония. Само сляп човек не вижда, че японците са зациклили в стари технологии и продължават да ги усъвършенстват.
  • #20
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Вярно е! Защо е нужно да повтаряш моите думи за да ме убеждаваш, че съм прав? Ето това не мога да разбера от вас психопатите? Някъде да съм казал че panasonic не доставя батерии на Тесла за да ме убеждаваш, че греша? Да не би да не повтарям четвърта година, че Тесла имаШЕ проблем с производството на 4680 батериите? Илон Мъск не само заплаши, а направо уволни ръководството на отдела за батерии и каза на новите ръководители че ако не решат проблема, ще закрие отдела. Е имаше ефект!
fallback
Последни