fallback

Как General Motors заобиколи американските санкции

Концернът ще премине на китайски батерии, без да бъде наказан

General Motors намери начин да заобиколи санкциите на властите в САЩ, алармираха журналисти от Bloomberg. Според техните сведения автомобилният производител ще премине към китайски CATL батерии, но няма да закупува продукта директно от Китай.

Това ще става чрез японския посредник TDK. Такава верига ще позволи на General Motors да избегне голямото внимание от страна на американските законодатели и администрацията на Байдън, както и да заобиколи евентуални санкции. Американските власти смятат батериите за електрически превозни средства за стратегическа технология и се противопоставят на сътрудничеството с Китай в тази посока.

Сенаторите дори предложиха CATL да бъде включен в списъците със санкции, тъй като производителят на батерии уж работел с китайската армия. Сделката с TDK обаче формално ще заобиколи ограниченията: японската компания ще купи лиценз за технологията на CATL и ще прави батерии за GM.

Тази схема също ще бъде подложена на проверки от регулаторните органи, но то GM се надяват номерът им да мине. Източници на Bloomberg казват, че General Motors има и други причини да сключи сделка с TDK. Факт е, че условията на договора предполагат фиксирана цена за батериите за целия срок на договора.

Този подход ще защити автомобилния гигант от резките колебания в цените на батериите, които възпрепятстваха дългосрочното планиране през последните години. Освен това General Motors няма да трябва да инвестира сериозно в батерии в резултат на намаляващото търсене на електрически автомобили и политическата несигурност.

Ще припомним, че Доналд Тръмп обеща, ако бъде избран за президент, да премахне субсидиите за електрически превозни средства. При такива условия за производителите на автомобили е по-изгодно да купуват батерии, отколкото да ги произвеждат. Въпреки това администрацията на Байдън отдели милиарди долари за подкрепа на производството на батерии в Съединените щати и Камала Харис вероятно ще продължи политиката на своя предшественик.

fallback
  • #13
    Факт ( преди 8 минути )
    Литиево йонната батерия е изобретена в Англия а горивната клетка в Сащ за някаква космическа мисия влаковете Маг лев също са с английски патент.Днеска англия не прави ни влакове ни батерии а Сащ купува батерии от Китай и горивни клетки от Япония.Какъв е извода имаш блестящи учени инженери и тн и заради някакви полуграмотни работници даваш технологии на източни полу-маймуни.Решение: изтребваш непотребните работници роботизираш всичко и вече нямаш нужда от източните полу-***.
  • #12
    анонимен ( преди 10 минути )
    Като оставим лъжите и заблудите на каската, тази енергийна плътност влияе само върху теглото на автомобила и върху нищо друго. При настоящата мода да се преминава към SUV които са по-тежки от 2 тона дори в бензиновите си варианти, при положение че средностатистически електромобил тежи под 2 тона, очевидно теглото не е особен проблем. Важното е че батериите станаха 10 пъти по-евтини, зареждат се 10 пъти по-бързо и имат 10 пъти по-дълъг живот, което прави цикъла живот100 пъти по-евтин/изгоден.
  • #11
    Абе шваба ( преди 13 минути )
    И аз спах със сестра ти. Ти си наред да обясняваш че нямаш сестра тоест, че panasonic не произвежда батерии по технология на Тесла, Колко е била енергийната плътност през 2012 И колко е на настоящите 4680 батерии и т.н.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 21 минути )
    Тесльо, стига повтаря лъжата че Панасоник произвеждали по технология на Тесла. Тесла с 4680 още не могат да стигнат енергийната плътност на 18650 на Панасоник от 2012.
  • #9
    Тест за антимислене ( преди 46 минути )
    "Факт е, че условията на договора предполагат фиксирана цена за батериите за целия срок на договора." Да попита ме антиматематиците, това чие предимство е? За американците или за японците? Да видим дали са се научили да мислят или се поддават на внушения?
  • #8
    Японци сър ( преди 49 минути )
    Да не говорим, че вече четвърта година от panasonic не могат дори прототип на батерия 4680 да произведат а Тесла си ги произвежда серийно и ги влага в автомобилите си от 2020 година макар и в малки количества. Много "странно" от panasonic обявиха че планират да започват серийно производство на 4680 батерии през следващата година точно в същото време, когато Тесла казаха че са преодолели всички технически проблеми и ще увеличават производството. Откъде ли panasonic ще вземат технологията?
  • #7
    Нищо ново под слънце ( преди 53 минути )
    "Гост ( преди 1 час )Панасоник прави батерии за Тесла,TDK за GM."... Така е! Както винаги си абсолютно прав, защото повтаряш моите думи да се правиш на умен. Доказваш че японците са абсолютно импотентни технологично и са изостанали до степен да произвеждат на ишлеме кой каквото им поръча, както в България се произвеждат кабелни снопове за ел инсталациите на почти всички автомобилни производители. Panasonic произвежда 2170 батерии по технология на Тесла, а тдк по китайска технология на CATL
  • #6
    Друг Гост ( преди 1 час )
    Това ми се струва малко странно - слагат ограничения за да могат местните компании да развият бизнес, но местните компании не искат да развиват бизнес, а да купуват... Накрая някаква японска компания печели пари от тези ограничения и американската получава по-скъпи батерии
  • #5
    Инфо ( преди 2 часа )
    Последните две години Тесла е с батерии на CATL. От тази минават на BYD. Вече никой не си спомня, как Мъск се смееше, кои са пък тези BYD,
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    Японската промишленост толкова закъса, че не и остана нищо друго, освен да го играе троянски кон за заобикаляне на санкции...
fallback
Последни