fallback

Френската автомобилна индустрия също е на ръба

Половината работни места в сектора може да изчезнат до 5 години

Бъдещето на френската автомобилна индустрия е под сериозна въпросителна. Това разкри ръководителят на асоциацията на френските автомобилни доставчици Fiev - Жан-Луи Пеш.

На пресконференция той предупреди, че френската автомобилна индустрия може да загуби до половината от работните си места през следващите пет години. Като причини за това той посочи спада в продажбите на автомобили, забавянето на растежа на пазара на електрически превозни средства и нарастващата конкуренция от Китай.

„Като се има предвид текущата активност, загубата на половината от работните места, за съжаление, не изглежда преувеличена. Това може да се случи много, много бързо“, каза Пеш. И допълни, че подобни промени могат да настъпят през следващите няколко години, ако ситуацията на пазара не се промени.

Френските автомобилни доставчици са изправени пред множество предизвикателства, от намаляващото търсене на традиционни автомобили до трудностите при адаптирането към бързо развиващия се пазар на електрически превозни средства.

Освен това китайските производители активно разширяват присъствието си на европейския пазар, засилват конкуренцията и създават допълнителни рискове за местните компании.

fallback
  • #25
    Ники ( преди 1 месец )
    Всичко е рев на субсидии. За кола се чака с месеци , а на склад буквално се разграбват . Купих се корейска кола Хюндай е чаках малко - месец, при европейските и по-дълго.
  • #24
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Навремето хората в трудни моменти казваха, "още някоя година до пенсия да избутам", а сега и пенсия не е сигурно че ще взема ако доживее човек
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Трай, баба, да те не среща индийски или китайски инженер. Със сигурност има читави и сред тях, ама са често-срещани, колкото белите врани.
  • #22
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хаха, индийци и китайци вадят хиляди инжинери на година, развиват национални политики, тва в момента им е само упражнение за хегемония в космоса, ако не бъде намерен баланс, Европа ще е послушко и играчка. Ама бабите с капелите и младите мислители бохеми и после, ама ко стана?
  • #21
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европейските подизпълнители нямат опит и нужната техника и технология за да участват в производството на ел-автомобили, дори китайците да построят заводи в Европа, 80% от частите ще продължат да идват от Китай.
  • #20
    До гост ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 2 часа )За поръчка на кола в Тойота в момента се чака 12 месеца." Сега разбираш ли защо само продажбите на Toyota не падат? Понеже продават по 10 милиона годишно имат 10 милиона поръчки, които за да изпълнят трябва да произвеждат 20 милиона на автомобила годишно за да няма чакащи през следващата година.
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ама как така не продават. Ще вдигнат още цените, ще продават по-малко и ще печят повече. Г-н Тавареш 40-те милиона го е измислил отдавна това. Е може и да фалират след някоя и друга година, ама дотогава г-н Тавареш вече ще е певсионер и ще си пие маргаритата на някой плаж.
  • #18
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Не си ли разбрал че факт живее до летището и не ходи на повече от три спирки. От негова гледна точка е прав че за 20 лв ходи до Париж да пие кафе и не му трябва автомобил да стигне. Само където забравя че останалите за да ти хванат самолета трябва някак да стигнат до летището. На мен лично в повечето случаи транспортът до летището и обратно ми струва повече от самолетния билет. Няма как да ме разбере Как се гони самолет посред нощ или как се прибираш от нощен полет.
  • #17
    Лудория до Факт ( преди 2 месеца )
    Гледам в наше село - никой не минава на метро, трамвай, какво и да е, защото тук няма такива. Всичко кара личен автомобил. Чат-пат да вземеш такси, ако си пийнал... И сега кой е прав ти или аз?!
  • #16
    Чичу ( преди 2 месеца )
    Хеле с тоз модерен ИЖ(Пежо) на снимката избиват рибата. Хахааа...
fallback
Последни