За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Един малко неочакван кандидат за вниманието на колекционерите. VehiCROSS бе представен през 1997 като по-компактна версия на Isuzu Trooper, с V6 двигател и 4х4 система от BorgWarner. Онова, което го отличаваше рязко от пълчищата японски SUV модели от онази епоха, бе дизайнът - дело на Широ Накамура, бъдещия главен дизайнер на Nissan и създател на автомобили като GT-R и Qashqai. В края на 90-те този дизайн се стори твърде смел на публиката и бе съсипан от подигравки (с двете вложки в решетката приличал на граф Дракула). Днес обаче е все по-ценен от познавачите и цените бързо растат. Помага и фактът, че са произведени само 4153 бройки, преди Isuzu да се откаже от проекта през 2001.