За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Обикновено са нужни поне 30 години, преди една кола да започне да минава за класика. Но има и изключения - като представения през 2003 Mercedes-Benz SLR McLaren (C199/R199/Z199). Създаден съвместно с McLaren в чест на легендарния състезателен 300 SLR от 50-те години, този автомобил е сглобяван в базата на англичаните в Съри в съвсем лимитирана серия - 2157 бройки. Има три варианта: купе, роудстър и спийдстър, но всички се задвижват от 5.4-литровия V8 на Mercedes (M155) с компресор, развиващ 626 конски сили (650 при специалните серии). Корпусът е от въглероден композит, за да се понижи теглото до 1750 кг. Максималната скорост е 333 км/ч.
У нас е внесен и един екземпляр от наследника - Mercedes SLS AMG.