За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Eдна стара кола не трябва непременно да е рядка и скъпа, за да предизвиква симпатии и да доставя удоволствие. Fiat 127 e наследникът на Fiat 850 в началото на 70-те, и също колата, която определя насоките за развитие в този сегмент за десетилетия напред - всички най-популярни хечбек модели в Европа в следващите години всъщност копират формулата на 127. Това е и последната кола, доминирала трайно в продажбите на европейския пазар, преди VW Golf да се настани на върха за близо 40 години.