За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Рудолф Уленхаут, легендарният конструктор на Mercedes, имал доста тънко ухо за шума от двигателя - и когато чул осемцилиндрово боботене от един преминаващ край него W109, веднага привикал шофьора му - млад инженер на име Ерих Ваксенбергер. Ерих честно си признал, че на своя глава е монтирал върху седана чудовищният V8 двигател от флагмана Mercedes 600. Уленхаут, вместо да го накаже, му поръчал да започва работа върху серийното производство. Така се родил 300 SEL 6.3 - изключително рядък (6526 произведени бройки), изключително скъп и баснословно сложен за поддръжка автомобил, който днес е колекционерска мечта.