За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Една от най-любопитните и рядко виждани класики, регистрирани у нас тази година. През 70-те години от партньорството на отдавна вече изчезналите френски марки Matra и Simca се ражда спортният модел Bagheera - а през 1980 на пазара се появява наследникът Murena. Внесената в България бройка е с по-мощния 2.2-литров двигател, със 118 конски сили. По онова време авторитетното списание Car твърди, че Murena може само да преподава уроци на Porsche 928 и Porsche 911, що се отнася до управляемост и повратливост. Дизайнът е дело на гърка Андонис Воланис, създател и на легендарното първо Renault Espace. От 2.2-литровата разновидност на Murena са произведени само 4560 бройки.