В миналото двигателите бяха прости, лесни за ремонтиране и обикновено продължаваха да работят, дори след като останалата част от автомобила се разпаднеше на ръждив прах. В съвременната епоха е обратното: моторите, създадени да покриват по-високи екологични стандарти, се правят от олекотени материали и работят при високи натоварвания, което ги прави най-проблемният компонент в автомобила. Но все още на вторичния пазар има немалко двигатели с ресурс поне половин милион километра, стига да ги поддържате разумно. В поредица статии ще отбележим по един такъв за всяка популярна марка на българския пазар. Като ще започнем с VW.
Какво трябва да знаете за 1.6 MPI BSE (ГАЛЕРИЯ):
Редови 4-цилиндров мотор с 8 клапана и разпределено впръскване, с работен обем 1595 кубически сантиметра. Диаметър на цилиндъра - 81 мм, ход да буталото - 77.4 мм. Мощност - 102 конски сили. Максимален въртящ момент - 148 Нм. Степен на сгъстяване: 10.5. Покрива екологичните стандарти Евро 4 или Евро 5, в зависимост от годината на производство.