В миналото двигателите бяха прости, лесни за ремонтиране и обикновено продължаваха да работят, дори след като останалата част от автомобила се разпаднеше на ръждив прах. В съвременната епоха е обратното: моторите, създадени да покриват по-високи екологични стандарти, се правят от олекотени материали и работят при високи натоварвания, което ги прави най-проблемният компонент в автомобила. Но все още на вторичния пазар има немалко двигатели с ресурс поне половин милион километра, стига да ги поддържате разумно. В поредица статии ще отбележим по един такъв за всяка популярна марка на българския пазар. Като ще започнем с VW.
Какво трябва да знаете за 1.6 MPI BSE (ГАЛЕРИЯ):
Смяна на масло се препоръчва на всеки 15,000 км, като са нужни около 4.5 литра масло 5W-30 или 5W-40.
Въздушен филтър се сменя на 30,000 км, горивен - на 60,000 км. Производителят съветва и свещите да се сменят на 60,000 км. Животът на ремъка е 120,000 км. Охлаждащата течност се сменя на всеки три години, или след изминати 60,000 км.