fallback

Цените на EV втора ръка падат 4 пъти по-бързо от колите с ДВГ

Проучване в САЩ посочи 15-те модела, които губят най-много от стойността си

Новите електромобили все още струват повече от алтернативите с ДВГ, но на пазара на употребявани нещата се променят драстично. И там именно EV са сред моделите, чиято цена пазара най-бързо. Доказателство за това е проучване на iSeeCar, което публикува списък с 15-се коли на старо с най-голям спад на цената тази година. В него 6 от първите 7 модела са с електрическо задвижване.

Данните от iSeeCars разкриват, че Model 3 е загубил средно 24,8% от стойността си през изминалата година, намалявайки средната цена с 8558 на годишна база до 25 931. Niro EV на Kia не изостава, като стойностите му са спаднали с 21%, спрямо 4,8% средно за целия пазар на употребявани автомобили - до 21 692 долара.

Nissan Leaf (-20,2%), Hyundai Kona Electric (-18,5%) и Chevrolet Bolt EV (-18,3%) също се представят зле, като общото им обезценяване показва, че цените на употребяваните EV падат четири пъти по-бързо от тези за автомобили с двигател с вътрешно горене.

Интересно е да се отбележи обаче, че Tesla Model S - много по-стар EV, се нарежда едва на 15-то място с 13,4% спад, докато SUV-овете Model X и Model Y изобщо не попадат в списъка.

Общата тенденция е електромобилите да губят повече пари от превозните средства с вътрешно горене, съобщава iSeeCars, и това означава, че цените на електромобилите на възраст от една до пет години са се променили от 12,1% над цените на използваното гориво до 11,4% под тях от август 2023 г.

Въпреки това електрическите коли не са единствените автомобили, които губят много от стойността си. На трето място в списъка е Maserati Levante, при който се отчита спад с 20,2% - до средна цена от 43 710 долара. И тъй като първоначалната му покупна цена е много висока, годишната разлика в долара между текущите стойности на Levante и миналогодишните е втората най-висока в списъка с 11 086 долара. В това отношение италианският SUV отстъпва само на Mercedes-AMG GT, чиито цени падат с 14,8%, но с 13 840 долара.

15-те коли на старо с най-голям спад на цените:

Заб. След името на модела е посочена средната му цена, следвана от спада за година в долари и от спада в проценти.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Поветиняват като видео карти ...
  • #18
    Горния ( преди 2 месеца )
    За долния - "Няма лошо по ниските цени ще помогнат на процентното нарастване на дяла на рлектрическите автомобили от общо регистрираните попътищата " - Да, да, да - нека се напълним с батерии, дето пробега им е спаднал с 25% и тепърва ще пада повече, та по магистралата, средната скорост да падне на 75 км ...
  • #17
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Цената на тока ни е като в по-евтините 20 щата на САЩ. Ама там средната заплата не е $1000, нали?!?
  • #16
    FenIX ( преди 2 месеца )
    Технологията на Ел колите се подобрява всяка година. Така че като купиш Ел кола сега след година тя е морално остаряла. След 2 г ще излезе следващия модел който е с по голям пробег, зарежда по бързо и куп др. иновации. Тоест след 2 г вече имаш морално остаряла кола. ДВГ след 2 години само е натрупала км. Двигателя не е морално остарял и разликата е в нов дизайн, някоя друга електронна джаджа. За капак батериите деградират с времето и накрая ще трябва да се сменя което ще е по скъпо от колата.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е това е супер! Ще може и ние да си позволиме :)
  • #14
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Кое му е скъпото на тока? Посочи държава в която потребителите да плащат по-ниска цена за kWh и кажи колко плащат? Очевидно си чел пропагандни статии или още по-лошо, коментари на психопати, който разпространяват пропаганда. В България плащаме 15 ст. край на цена за тока на нощна тарифа, 27 ст. през деня а германците плащат тока по борсова цена, като само таксите и данъците са им над 30 ст., А отделно цената на тока. При нас тази такса е 7 ст. Цената на тока на борсата е еднаква в цяла Европа
  • #13
    Перник ( преди 2 месеца )
    ...Абе и Рубин и Електрон бяха ...ама смарт си е друга бира
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В държавата с най-скъп ток и най-нисък доход да се пишат статии за такива коли е тъпо, освен това много малко хора гледат колко се обезценява определена марка и налитат на псевдопремиуми или на нещо защото е ново без да четат.
  • #11
    Факт ( преди 2 месеца )
    Като намалят бензиностаньиите с 50% и зареждаш от някоя бензиностанция на 50км чоради липсата на по близки само да се прибереш и ще си опукал една двянайста от резервоара само за зареждането.При зареждането на електриката не опуквяш нищо
  • #10
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Хайде сега да те питам онова с покачващите цени ли беше по-добре или сега при падащите цени? Защото каквото и да стане Ти винаги хейтиш и си недоволен, А аз винаги виждам нещо добро и положително. Правиш ли разлика между менталната нагласа на двамата? Ти ще си си мрънкач във всяка една ситуация в която попаднеш, с когото и да си, каквото и да ти е материалното положение, където и да си и каквото и да се случи. Усмихни се бе човек! Безплатно е! Не се надсмивай!
fallback
Последни