Volvo е поредният производител, който се отказва от своята програма за абонамент на автомобила. Care by Volvo стартира в САЩ през 2017 г., като предлагаше на клиентите не само автомобил, но включваше поддръжка и застраховка в цената. От август обаче компанията спира това предложение, за да се фокусира върху традиционните модели на продажби и лизинг.
Говорител на Volvo каза, че настоящите потребители на програмата ще могат да останат в програмата до края на договорите си. След завършване Volvo ще им предложи бонус - 1000 долара за закупуване на нова кола или 500 за лизинг.
Въпреки че скандинавският производител не разкрива точни данни за процента на потребителите на програмата, един дилър в Ню Джърси каза, че около 10% от клиентите му са предпочели тази опция. До 2020 г. програмата стана печеливша в САЩ, привличайки особено млада аудитория, което увеличи лоялността към марката. Въпреки това обаче програмата срещна трудности, свързани с намеса в законите за франчайз на дилърите.
През 2019 г. Volvo направи Care by Volvo по-гъвкав, позволявайки на клиентите да сменят автомобила или да прекратят абонамента си без неустойка само след пет месеца. Въпреки това днес компанията предпочита традиционните форми на взаимодействие с клиентите чрез лизинг и закупуване, което вероятно ще се превърне в основен фокус на марката през следващите години.
Освен Volvo подобни абонаменти предлагаха и други големи производители, но и те се отказаха. Програмата на General Motors „Book by Cadillac“ беше закрита през 2018 г., докато тази на Mercedes - „Mercedes-Benz Collection“, приключи 2 години по-късно. Audi и BMW също се отказаха от предлагане на абонамент.