fallback

Tesla готви нова революция в производството

Модулният процес „без кутия“ ще бъде използван при бъдещото роботакси (ВИДЕО)

Още преди година Tesla анонсира нова система за производство на автомобили, за която главният изпълнителен директор Илон Мъск твърди, че ще бъде по-бърза, по-ефективна и ще позволи създаването на по-евтини електрически превозни средства.

Tesla я нарича „Процес без кутия“, като сега излизат подробности за технологията. Общата идея е, че Tesla иска да може да работи върху отделни секции на автомобила поотделно и да събере самата кола само при „окончателния“ монтаж. Процесът се различава от традиционния модел за производство на автомобили, за да премести цялата каросерия на превозното средство надолу по линия чак до окончателното сглобяване.

Този нов „неопакован“ процес трябваше да се използва при бъдещата „Tesla за 25 000 долара“, но Мъск реши да отложи разработката на този модел. Сега новата технология, за която вече е подаден патент, ще се използва при друг предстоящото роботакси. Неговата премиера е планирана за октомври.

Tesla вече използва някои от процесите, описани в този патент, като инсталирането на седалките върху структурна батерия. Патентната заявка също споменава „декориране“, което вероятно се отнася до боядисване, в този случай, части преди сглобяване, което е ново.

В момента Tesla изгражда първата „неопакована“ поточна линия в Gigafactory Texas в Остин. Нови подробности за технологията на производство ще бъдат разкрити при премиерата на роботакси следващия месец.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "без кутия"? Хохохо. Ънбокс означава разопаковам, Захарчо.
  • #3
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Дали не бяха и Тойота обявили нещо подобно звучащо (за тpудноразбиращите тук - може и да бъркам) в Сингапур или някъде там. Локално да се сглобява малка партида коли за специфичния пазар, в малко хале. Рекламираха нещо, ама кой обръща внимание как се произвежда. Все пак сме потребители, не собственици на компании...
  • #2
    Гост ( преди 2 месеца )
    Тесла заряза Гига кастинга.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нещо не е обяснено като хората в статията, защото по същество и другите производители предварително сглобяват отделни възли и накрая правят "окончателното сглобяване" на всички тях. Ако няма да карат "цялата каросерия на превозното средство надолу по линия" значи ще ги сглобяват, както се сглобяват самолети, кораби и други големи продукти, което си има своите недостатъци. Има нещо гнило я в технологията, я в обяснението за нея.
fallback
Последни