fallback

Panasonic прави батерии с петорен капацитет

Японците късат зависимостта от Tesla, спрягат ги за нов партньор на BMW

Panasonic отдавна иска да се освободи от зависимостта си към Tesla. Преди две години японската фирма обяви, че през март 2024-а ще започне да произвежда своите клетки 4680. Те са за батерии, предназначени и за други марки. Най-накрая, с няколко месеца закъснение, всичко е готово.

 

През 2022 г. Panasonic обеща, че ще даде приоритет на Tesla като клиент, след като започне да произвежда клетките 4680, които хората на Мъск поставят на Cybertruck. Но цената им е много по-висока от тази на други клетки от японците или от LG. Решението на Panasonic да започне масово производство на тази клетка би позволило нейната продажна цена да бъде намалена, което е плюс не само за Tesla, но и за всяка друга марка.

Panasonic не уточнява дали ще използва собствения метод със сух катод за масово производство на батериите 4680.  Изпълнителният директор на Panasonic Energy - Казуо Таданобу, обаче спомена, че продуктът „ще допринесе за разпространението на достъпни електрически превозни средства“.

 

Тези нови литиево-йонни клетки имат пет пъти по-голям капацитет от типичните 2170, които Tesla използва. Освен подобрена енергийна плътност , те също са много по-големи. От друга страна, важното е не само по-голямата автономност, която осигуряват. Според Panasonic - ще позволят цената на батерията и следователно на електрическия автомобил да бъде намалена благодарение на производствения процес.

Този тип клетки изискват по-малко точки за запояване и подобряват обемната плътност. Резултатът е по-ефективен процес на сглобяване и в крайна сметка намаляване на цената. В допълнение, методът за производство на сух електрод позволява разходите да бъдат намалени още повече, тъй като може да се избегне скъпоструващо мокро покритие с токсични разтворители и последващо изпичане. То изисква много по-големи и по-консумиращи енергия съоръжения.

 

Освен Tesla, за която Panasonic строи фабрика в Съединените щати, японската фирма не разкрива кои са потенциални клиенти. Един от тях може да е гигантът BMW. Германската марка е редовен клиент на Panasonic и наскоро анулира договор с Northvolt (където за капак е акционер) на стойност 2 мииларда евро. Шведската компания изглежда не успя да произведе искания продукт - както като качество, така и като количество.  

fallback
  • #12
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    То и при киловатчас времето е константа. Час. Но е енергия, нали? Как се смята мощност? Обороти по въртящ момент. С промяна на въртящия момент променя ли се мощността? В какво се измерват оборотите? Обороти в минута. Колкото повече обороти, толкова повече енергия за една минута. Точно както повече литри в минута/час дават повече мощност.
  • #11
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю Айнщайн ,кълвеш в Уикипедия и слагаш знак за равенство между преместване =рамо на сила.Единиците са еднакви,но смисъла е различен.При енергията с промяната на силата се променя и преместването.При въртящ момент се променя само силата,рамото е константа.Чатбота му изтекоха кондензаторите.
  • #10
    От Уикипедия ( преди 2 месеца )
    Единица за енергияНютон-метърът и джаулът са дименсионно еквивалентни в смисъл, че те имат еднакво изражение чрез основните SI единици:Изразяването обаче на енергия, топлина и работа чрез единици за момент на сила не е прието. bg.m.wikipedia.org/wiki/Нютон-метър
  • #9
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Ама разбира се! Пак си прочел заглавието. Те от panasonic още не знаят по какъв процес ще ги произвеждат тези батерии, щели са да започват да ги произвеждат март месец 2024 но със закъснели с няколко месеца, но гостенина пак е разбрал, че четвърта година ги монтират в Тесла модел У и втора година произвеждат с тяхна помощ пикапа. Точно както че с джоули се измерва сила и не прави разлика между сила и момент на сила.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, започва да произвежда батерии не е равносилно на започва да строи завода.На функционално неграмотен чатбот е простено.
  • #7
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Гост Из Теслюви бисери."Въртящият момент е енергия". Въртящият момент в Нм,който е момент на сила,сила умножена по рамото,било енергия." А какво е, след като се измерва в нютон метра, което е абсолютно същото като джаул? Един джаул е равен точно на един Нютон метър. Едното се е използва за топлинна енергия другото за въртящ момент. Но значат едно и също и формулата е една и съща. Какво се измерва с джаули бе гостенино? Сила? Сила в джаули и калории? Не беше ли мощност на горивото?
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чети и се забавлявай с теориите на тротинетката.На мен лично това ми носи добро настроение и ми оправя деня.Само му бутни фитила на тротката и се забавлявай.
  • #5
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 1 минута )И какво излезе? Тесла не произвежда батерии,купува ги от Панасоник.Обещават петорно увеличена енергийна плътност?Бензина има 30 (трийсет) пъти по голяма енергийна плътност от батериите,имат още да наваксват." Няма изненади че гост разбра написаното В статията на 180 градуса и потвърждава че е разбрал обратното на написаното и се гордее с това. В прав текст са написали, че най-накрая със закъснение започнат да стоят фабриката което е трябвало да стане март месец 2024
  • #4
    Гост ( преди 2 месеца )
    Из Теслюви бисери."Въртящият момент е енергия". Въртящият момент в Нм,който е момент на сила,сила умножена по рамото,било енергия.
  • #3
    Точно и ясно ( преди 2 месеца )
    "наскоро анулира договор с Northvolt (където за капак е акционер) на стойност 2 мииларда евро. Шведската компания изглежда НЕ УСПЯ да произведе искания продукт - КАКТО КАТО КАЧЕСТВО, така и КАТО КОЛИЧЕСТВО." При положение че в европейските производители предлагат скъпи електромобили с некачествени батерии и не могат да планират увеличаване на продажбите защото няма батерии, Не знам защо някой остава изненадан от спадащото търсене на Европейски електромобили при увеличено търсене на останалите?
fallback
Последни