IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Еврокомисар посочи защо Европа не купува електромобили

Основният виновник са автомобилните производители, категоричен е Тиери Бретон

Намаляването на търсенето на електрически автомобили през последните месеци има няколко причини - липсата на голяма инфраструктура за зареждане, липсата на евтини модели, автономност и време за презареждане... Някои политици обаче виждат корена на проблема другаде.


електромобили


Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон даде интервю за германския Handelsblatt, в което посочи причините за спадащия интерес към електромобилите в Европа. Според него главният виновник за случващото се на пазара са автомобилните компании.

„През последните години производителите не успяха да убедят клиентите да приемат електрическите превозни средства. Големите марки не са в състояние да постигнат целите за поддържане и запазване на европейския опит, силата на иновациите и конкурентоспособността на индустрията, нито да убедят хората в предимствата на този тип превозни средства", обяснява Бретон.

Прекалена концентрация на мрежата от зарядни станции

Проблемите с разширяването на инфраструктурата за зареждане по европейските пътища също затрудняват прехода към електрически превозни средства в ЕС. Според Бретон мрежата е „много концентрирана“ около централноевропейските страни, особено в Германия, Франция и Нидерландия. В трите държави има повече от 60 процента от всички точки за зареждане в Европа.

В същото време основните западни производители, както и южнокорейски и японски компании, преосмислят плановете си за електрификация за следващите години - Volvo, Volkswagen, Mercedes, Toyota, Hyundai, Ford...

Случващото се в VW изнервя ЕК

Европейският политик признава скритата нервност в Европейската комисия заради последните новини от Volkswagen, който обмисля затваряне на заводи заради спада в продажбите.

„Много съм обезпокоен от съобщенията за затваряне на фабрики“, призна Бретон, който призовава всички страни, участващи в трудовия конфликт, който Volkswagen преживява, да договорят задоволително решение за всички, както и за икономическите интереси на региона.

Липсват евтини електрически автомобили

Тиери Бретон също посочва друга причина за проблемите с електрическите автомобили в Европа - недостигът на достъпни модели. Марките продължават да полагат усилия да пуснат на пазара автомобили за по-малко от 25 000 и дори за по-малко от 20 000 евро. Производствените разходи и рентабилността обаче са пречки за производителите през последните години.

Еврокомисарят критикува липсата на предлагане на този тип превозни средства за масовия пазар. „От съществено значение е да успеем да съчетаем нашите климатични цели с конкурентоспособността“, каза още Бретон.


0 от 500
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато някой твърдеше, че за войната са виновни евреите, другият му отговаряше: И велосипедистите. Ако го попитаха: Защо пък велосипедистите?, отговорът гласеше: А защо пък евреите? Но това беше през 1919. Тогава на хората в Германия все още им разрешаваха да мислят, макар и да имаха неприятности и сто години по късно се върти същата плоча света е полудял някакви дъртаци които в четири часа сутринта пикаят в пет сер***т а в шест се събуждат искат да нулират човечеството
  • #1
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ни думай. Тоя човек абсолютно нищо не е казал, това са думи на политик, празни от съдържание, но опаковани в безсмислено многословие. Нито цената е проблем, нито зарядната инфраструктура. Тъй или иначе дават средно по 45 000 евро за кола. Драмите са основно в изкуствените цени на батериите, които усложняват лизингите с остатъчна стойност. Ако се знае, че смяната на батерия струва примерно 5000 евро, нещата ще си дойдат на мястото. Само че легендата за високите цени се поддържа от батериите.