На пазара втора ръка има много интересни автомобили, като някои от тях може да имат много голям пробег. Но ако знаете на какъв ресурс е способен двигателят под капака на конкретен модел, тогава можете да закупите изгодно употребявана кола, която ще издържи още 200 000-300 000 км.
Японският концерн Honda отдавна е признат като световен лидер в производството на силно форсирани двигатели за автомобили и мотоциклети. Един от най-популярните агрегати в историята е на марката е бензиновият мотор R20A, който е без турбокомпресор, а работният му обем е 2,0 литра.
Неговото производство започва през 2006 г., като двигателят се поставя под модели с различни каросерии - хечбеци, компактни и средни седани, комбита и кросоувъри, а това дава огромен избор на потребителите. Моторът е използван при кросоувърите CR-V, седаните и комбита Accord, както при и седаните и хечбеци Civic.
Блокът на двигателя е алуминиев, а мощността, в зависимост от модела, може да варира от 150 до 155 к.с. Моторът използва един разпределителен вал с верижно задвижване, а регулирането на фазите се осигурява от системата i-VTEC. Конструкцията на зъбния ремък не предвижда хидравлични компенсатори, така че хлабините на клапаните трябва да се регулират на всеки 80 000 км.
Въпреки привидно слабите характеристики, двигателят е напълно способен да изкара 500 000 км. Всъщност, това е един от последните агрегати от този тип, които се появяват на пазара. Ерата на агрегатите, които могат да запишат подобен (а и по-голям пробег) приключи завинаги, тъй като производители започнаха да залагат на турбомотори с по-малък обем, чийто ресурс е по-малък.
Също така трябва да се отбележи, че отношението на собственика на автомобила към двигателя може значително да повлияе на експлоатационния му живот. Използването на висококачествено масло и редовната му смяна може да удвои живота на двигателя. Също така спазването на правилата за загряване и липсата на прекомерни натоварвания оказват сериозно влияние върху дългосрочната работа на двигателя.