Tesla се превърна не само в марка, която разработва електрически автомобили, но и технологии за автономно шофиране. Сега американската компания прави още една стъпка в Европа и Китай с активирането на система за пълно самостоятелно шофиране.
В момента Tesla се намира в малко странна ситуация, която експертите определят като „затишие преди буря“. Компанията е на път да представи два дългоочаквани продукта на пазара 0 обновения Model Y Juniper, който представлява актуализация на най-продаваната електрическа кола в света, както и Model 2 - бъдещия достъпен електромобил на марката.
Шефът на компанията Илон Мъск обаче полага големи усилия (и харчи много пари) за разработването на собствена технология за автономно шофиране. Tesla от години предлага система за автопилот, както и софтуер за подпомагане на водача, наречена „Пълно самостоятелно шофиране“ (FSD), въпреки че това всъщност не е напълно автономна система за шофиране.
Освен това, само след няколко седмици, през октомври, Tesla ще представи на света новото си „роботакси“ - превозно средство, което трябва да разполага с най-новите разработки на марката. В същото време марката смята да пусне технологията FSD на двата най-големи автомобилни пазара в света в допълнение към Северна Америка - Европа и Китай.
Намерението на Tesla, което беше анонсирано в социалните си мрежи, е да активира този софтуер с допълнителни функции за автономно шофиране в началото на следващата 2025 г. Разбира се, само ако е изпълнено едно условие, което е изключително важно - регулациите да позволяват използване на системата.
Към септември 2024 г. Tesla все още няма зелена светлина нито от Европа, нито от Китай, за да може да използва пълноценно своите електрически автомобили, оборудвани с новите функции на FSD, които ще се предлагат чрез платен абонамент (в момента 7500 евро). Самият Мъск е уверен, че и двете законови разрешения ще пристигнат преди края на 2024 г. В същото време обаче историята на Tesla е пълна със закъснели проекти, така че няма да бъде изненада, ако нещата в случая не се получат и бъдат отложени във времето.
Както е известно, FSD технологията на Tesla не е в състояние да движи автомобила напълно автономно и отговорността за шофирането пада върху човека зад волана, въпреки че името на системата показва нещо друго. Мъск обаче не се притеснява да използва определението „автопилот“, въпреки че той не е точно такъв.