Защо Volvo промени стратегията си за бъдещето? Какъв е смисълът от въвеждането на единен изчислителен модул в автомобила, както е в новото ЕХ90? Кога ще имаме първото самоуправляващо се Volvo? Automedia.bg зададе тези въпроси на Ерик Северинсон, новия главен стратег на шведската компания, след премиерата на новите ЕХ90 и ХС90 в Гьотеборг. Северинсон е член на борда, отговарящ за новите модели и оперативната стратегия, наследил на поста Хавиер Варела, който премина в американската Rivian.
12 въпроса към новия главен стратег на Volvo (ГАЛЕРИЯ):
Преди много години Volvo даде обещание, че никой няма повече да загине в автомобил на марката от 2020 година нататък. Сега обещанието ви за бъдещето е леко променено и гласи: нула катастрофи с Volvo.
"И аз си спомням онова обещание. Но всъщност то не беше обещание, беше нашата Визия 2020 - един план за бъдещето. Безопасността винаги е била много важна за тази компания, тя ни даде облика, който има Volvo пред света. Това не се е променило: модели като ХС90, ЕХ30, ЕХ90 и сега ни правят пионери в сигурността. Системите за безопасност в тях са серийно оборудване, достъпно за всички клиенти. Това си остава наша амбиция и цел - никой да не бъде сериозно наранен в кола на Volvo. Кога ще я постигнем, не мога да кажа".
"И аз си спомням онова обещание. Но всъщност то не беше обещание, беше нашата Визия 2020 - един план за бъдещето. Безопасността винаги е била много важна за тази компания, тя ни даде облика, който има Volvo пред света. Това не се е променило: модели като ХС90, ЕХ30, ЕХ90 и сега ни правят пионери в сигурността. Системите за безопасност в тях са серийно оборудване, достъпно за всички клиенти. Това си остава наша амбиция и цел - никой да не бъде сериозно наранен в кола на Volvo. Кога ще я постигнем, не мога да кажа".
ВИДЕО от разговора с Ерик Северинсон вижте тук: