1996 година беше славна за Williams-Renault. Отборът получи своя FW18, задвижван от прекрасен двигател Renault V10. И стартира първи в 12 от 16-те състезания.
Жак Вилньов и Деймън Хил бяха пилотите и много скоро стана ясно, че главно между двамата ще се определи следващият шампион във Формула 1. А болидът FW18 беше проектиран от гениите Ейдриън Нюи и Патрик Хед, които постигнаха впечатляваща надеждност.
Този с номер на шаси 3 - точно същият от тези изображения, беше даден на Вилньов през втората половина на сезона. И го използва успешно. Канадският пилот дебютира на Гран При на Франция, където завърши на втора позиция след Хил. Две седмици по-късно на „Силвърстоун“ стигна до победата, последвана от още една в Гран при на Унгария. За да дойде драмата в Ещорил, където Вилньов изпревари Михаел Шумахер в последния завой.
Титлата трябаше да бъде решена в последното състезание за сезона - „Сузука“. Но тук Вилньов имаше проблем с едно от колелата и не успя да се противопостави на Хил. В крайна сметка този болид записа три победи, два полпозишъна, две втори места и едно трето. Жак не беше на подиума само в две от осемте състезания.
В Williams решиха, че този FW18 заслужава да бъде пенсиониран с почести, така че го държаха години наред, докато накрая решиха да го продадат на колекционер. Последният не беше случаен, тъй като винаги се е обръщал към този отбор, когато има нужда от прегледи или съвет за свой автомобил.
Сега отделът за класически коли на марката, наречен Williams Heritage, направи пълна актуализация, която включва цялостна реконструкция на известния 3.0-литров V10 двигател на Renault. Следващият му собственик ще може да увеличи оборотите до 16 000 в минута – точно като в първия старт преди 18 години. Същото е и състоянието на колата, карана от Вилньов, като има и бонус – комплект нови джанти.
Болидът не е пуснат на търг, а директно на пазара чрез компанията Speedmaster, базирана в Обединеното кралство. За цена се говори само при запитване, но с тази визитка ще удари 1,5 милиона