Въпреки съобщенията за увеличение на продажбите и доставките на нови автомобили Lotus изпитва сериозни затруднения, като отчита нетна загуба от стотици милиони долари през второто тримесечие на 2024 г. Това се отразява не само на финансовото състояние, но и на репутацията на легендарния производител.
Последните финансови доклади съобщават за значителни спадове на печалбите на компанията, което води до срив на цената на акциите и влошени бизнес-отношения. Една от основните причини за спада в търсенето е неуспешна маркетингова стратегия, която не е придружена от достатъчно иновации в производството и дизайна на автомобили.
Освен това марката, която е собственост на китайската Geely Group, беше изправена пред значителни проблеми във веригата за доставки поради пандемията от COVID-19, което доведе до забавяне на производството и влошено качество на продукта. Някои модели автомобили бяха изтеглени поради открити недостатъци, които сериозно поставиха под въпрос качеството и надеждността на продуктите на Lotus.
Кризата в компанията се влоши и заради масовите съкращения, придружени от намалени инвестиции в изследвания и развитие на нови технологии. Това доведе до загуба на ключови специалисти и намаляване на конкурентоспособността на марката на световния пазар. В резултат на това Lotus загуби водещата си пазарна позиция и се изправи пред сериозни финансови затруднения.
За да излезе от тази ситуация, сега компанията е принудена да преразгледа стратегията си за развитие, като обърне повече внимание на качеството на продуктите и иновациите. Първите стъпки в тази посока вече дават резултатите, като продажбите на модели на Lotus с ДВГ са се увеличили с 2484 единици през първата половина на 2024 г.