fallback

Новите хибриди на Hyundai ще доказват, че ДВГ не са мъртви

Корейците залагат на технологията EREV, но не се отказат и от електромобилите

Почти всички производители се опитват да разширят гамата си от електромобили, въпреки че техните продажби се забавят. Все още обаче задвижваните с ДВГ превозни средства, както и хибридите, си остават основна част от пазара, което кара автомобилните компании да правят иновации в тази област. Hyundai е една от тези компании, като от 2027 г. тя ще започне да предлага електрически превозни средства с удължен пробег, известни като EREV.

Тези автомобили имат електрически мотори и ДВГ - както и хибридите, но начинът, по който работи системата е различен. В случая бензиновият двигател действа като генератор за зареждане на батериите, които захранват електромотора. Няма механична връзка между колелата и ДВГ, както е при по-традиционен хибрид. И всъщност представлява позната технология, използвана и от други производители.

BMW i3, например, от преди години се предлагаше с опционален бензинов двигател за удължаване на пробега. Mazda също експериментира с технологията, а Stellantis използва EREV задвижваща система в пикапа Ramcharger, чието излизане на пазара предстои.

От Hyundai съобщават, че техният EREV ще предлага над 900 км пробег, като ще има „ценова конкурентоспособност спрямо електромобилите, благодарение на оптимизиране на капацитета на батерията“. Това ще направи бъдещата електрификация по-рационализирана, като технологията ще дебютира на пазарите в Северна Америка и Китай. Първият модел на корейците с EREV ще бъде SUV за американския пазар, който ще излезе през 2026 г.

В същото време Hyundai не се отказа и от развитието на електрическите са автомобили, като продължава да следва целта си, която предвижда продажбата на 2 милиона EV през 2030 г. И важна роля в тази стратегия ще изиграе нов електрически триредов SUV, който ще се казва Ioniq 9. Той ще се произвежда в новия завод Metaplant в Джорджия заедно с познатия Ioniq 5.

В основата на големия електрически SUV ще бъде моделът Hyundai Seven Concept, представен през 2021 г. Неговата производствената версия трябва да дебютира пред публика на автомобилното изложение в Лос Анджелис по-късно тази година.

fallback
  • #10
    ха ха ха ха ха ( преди 2 месеца )
    Махайте се с тая неу дачия. Това не е кола, а служебен транспорт.
  • #9
    raiders ( преди 2 месеца )
    Те и сега Тесла продават милиони коли, въпроса е през 2030 дали ще са 20.Интересно решение на дачия за газ-хибрид, апропо те и сега са от малкото който продават фабрична (не слагана в България) газ. Това с мекия и/или баш си с хибрид ще дойде през 2026 в Дъстър, значи е разработено, тестване и вече готово за масово производство.
  • #8
    Поправка ( преди 2 месеца )
    Преди три четири години вярвах, че Тесла вече ще произвежда милиони електромобили със собствените батерии 46 80. Не Toyota.
  • #7
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    А защо да не се отметна? Това са прогнози за след шест години и могат да се променят 100 пъти до тогава, след като се променят обстоятелствата. Аз да не съм като вас да вярвам във водорода все още, защото съм вярвал преди 10 години и съм сляп за всички факти и събития които са се случили от тогава? Преди три четири години вярвах, че Toyota вече ще произвежда милиони електромобили със собствените батерии 46 80, да от две години съм си променил мнението предвид обстоятелствата. Нещо странно?
  • #6
    Кога ( преди 2 месеца )
    Ще излезе разработката на Дачия бензин+газ+хибрид....в сравнение с нея другите изостават,поне на европейския пазар
  • #5
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Добре, Тротка, записваме поредните две опорки от които ще се отметнеш: 1. "Toyota дори през 2030 няма да продава електромобили с твърдотелни батерии."2. "дотогава китайците вече ще предлагат автомобили с 1 000 км пробег и 15 минути зареждане с евтини LFP"
  • #4
    До пръцльо ( преди 2 месеца )
    За разлика от тебе аз ще говоря директно. Ако Toyota наистина представи твърдотелни батерии през 2027 година, които може да произвежда в голям мащаб и наистина са по-евтини от обикновените батерии за електромобили, то и Toyota самостоятелно ще продава над 30% електромобили още през 2030. Но аз не вярвам в приказки и Toyota дори през 2030 няма да продава електромобили с твърдотелни батерии. Но дотогава китайците вече ще предлагат автомобили с 1 000 км пробег и 15 минути зареждане с евтини LFP
  • #3
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Защо 2030? Тогава ли според тебе е НИКОГА? Да не би най-накрая да си решил да отговориш индиректно на въпроса "през коя година е никога според господин Акио Тойода?" Да не се окаже че и той е по-голям оптимист от мен по отношение на навлизане на електромобилите в световен мащаб?
  • #2
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Тротка, какви са плановете на Хюндай, на колко % продажби на електромобили залагат към 2030, знаеш ли? Я се по интересувай. :)
  • #1
    ъхъ ъхъ ( преди 2 месеца )
    Първата снимка напомня на Jeep , иначе това черното отдолу изглежда мн. яко
fallback
Последни