fallback

Smart #5 e най-големият smart в историята

Електрическият кросоувър е дълъг 4,7 метра и ще изминава 740 км с едно зареждане

Германският производител Smart, който е част от китайския концерн Geely Group, представи най-големия модел в историята си. Кросоувърът носи обозначението #5 и се присъединява към по-малките #1 и #3.

Благодарение на дължината си от 4,71 метра и междуосието от 2,91 метра новият smart предлага голямо пространство в борда, включително за пътниците отзад и багажа. Формите на #5 са по-скоро квадратни, като са комбинирани с фарове с хоризонтални, вертикални линии, врати без рамки и голям „окачен“ стъклен покрив.

Освен това, както при #1 и #3, в допълнение към интелигентното лого на D-колоната, има и двуцветни огледала, налични според избраната тапицерия. Алуминиевите джанти са много аеродинамични с големи гуми, а на покрива има удобни багажници, които също са проектирани да побират някои нови аксесоари.

Пътническото отделение също е напълно ново в сравнение с двата по-малки модела, като е не само по-просторно, но и по-модерно. Сред най-важните нововъведения са седалки с „нулева гравитация“, накланящи се до 121 градуса, покрити с кожа и оборудвани с V-образни въздушни възглавници, както и предпазни колани, интегрирани в облегалката.

Отзад са поставени нови кожени седалки - отопляеми, електрически регулируеми и с електрически сенник и аеронавигационни LED светлини за четене, които могат да бъдат конфигурирани в огромно пространство или в единично легло, ако е необходимо.

Smart #5 разполага и с нова система за околно осветление от 256 цвята, която може да се управлява чрез система за забавление. Тя може да се комбинира опционално със звуковата система Sennheiser Signature Sound System с 20 високоговорителя.

Предвид квадратните размери и форми, тогава, както лесно може да се види, че със сигурност няма недостиг на място на борда на новия #5. Автомобилът е оборудван с 34 отделения за съхранение на предмети, 72-литров преден багажник и заден товарен отсек, чийто обем може да достигне до 1530 литра.

Що се отнася до технологиите, една от най-важните иновации на новия smart #5 е именно модерната информационно-развлекателна система с 25,6-инчов хед-ъп дисплей с добавена реалност, 10,3-инчов Ultra HD цветен LCD инструментален панел и два 13-инчови 2,5K AMOLED дисплея.

За да се осигури бързо време за реакция, цялата изчислителна част е изградена около усъвършенствания чип AMD V2000 - процесор, който, според компанията, е особено подходящ за управление на потребителския интерфейс на нова операционна система.

Що се отнася до механиката, smart #5 е базиран на нова 800-волтова платформа, която може да побере батерии с капацитет до 100 kWh. Те могат да се презареждат в ултра-бърз режим. Пробегът с едно зареждане, според китайския хомологационен цикъл CLTC, надхвърля 740 км, но точните данни по цикъла WLTP и останали технически спецификации ще станат ясни по-късно.

Това, което вече е сигурно обаче, е, че колата се предлага стандартно с различни режими на шофиране, както на пътя, така и извън него, включително Adaptive, Sand, Snow, Mud и Rock. Това предполага възможността за задвижване на всички колела, генерирано от 2 електромотора.

Една от най-важните иновации, въведени в гамата smart от #5, са различните пакети аксесоари, които могат да бъдат избрани според производителя при поръчка. По-специално колекцията Adventurers' (достъпна за версията Summit Edition), която включва защити на долната част на каросерията и рафтове за багаж, както и подложки за крака, чанти и странични стълби за „повдигане“ на предмети на покрива, светлинна лента на покрива и електрически теглич.

Цените на новия smart #5 все още не са обявени. Очаква се автомобилът да направи своя дебют на европейския пазар до края на годината.

Още снимки на новия smart - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    абе не е мини ( преди 2 месеца )
    напомня ми на Jeep
  • #6
    Газко Уазков ( преди 2 месеца )
    С всяка следваща година автомобилът все повече губи от излъчването на сила, здравина, скорост....Става все по "розова" играчка с хиляди дисплейчета, камери, жабки, светлинки......И с всяка следваща година се увеличават шофьорите, които си мислят, че колата всичко прави сама и дори не е нужно да си много внимателен зад волана....
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нещо за капацитета на батерията и мощността на ел.моторите?
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ама ... ама нали то .. уж ги закриха... уж нямаше да *** повече ....
  • #3
    Алекс ( преди 2 месеца )
    И Smart ли стана китайски?
  • #2
    до 1 ( преди 2 месеца )
    На този Смарт, само името му е останало от оригиналния Смарт. Това си е чисто Geelу
  • #1
    im-дртiйУАЙТBOY ( преди 2 месеца )
    Много симпатично мъниче, което споко ще мачка скоро сичко живо по пътя си в своята си ниша - нема Минита нема Мъниста нема фиатки скодицки и А1+В1 и прочее полуумрели барачки на еМБечките етс. Тоя красив Спартанец ненапразно се казва СМАРТ, щото си е отсекъде умно конструирана машина - за риъл фенс и истински прозорливи и далновидно мислещи фенки!!!
fallback
Последни