Китайският автомобилен производител BYD разкри своя нов електрически хечбек - Seal 06 GT. Този модел е серийна версия на BYD Ocean M Concept, който направи своя дебют на автомобилното изложение в Пекин през април 2024 г.
Екстериорът остава верен на концепцията с агресивна аеродинамика, но има и някои промени. Броните на производствения модел са по-прибрани, а изпъкналото задно крило е изчезнало. LED графиките на фаровете и задните светлини също са смекчени, заедно с огледалата, което ясно показва, че част от усещането за спортен характер на концепцията не е стигнало до поточната линия.
Интериорът получава дигиталния кокпит, волана и по-голямата част от разпределителната уредба от седана BYD Seal, въпреки че има уникален дизайн на арматурното табло и климатичния отвор, за да поддържа нещата свежи.
Seal 06 GT е позициониран между по-малкия Dolphin и малко по-големия седан Seal. С дължина 4630 мм с междуосие от 2820 мм, новият електромобил на BYD има по-голям отпечатък от хечбековете VW ID.3 и MG4, като същевременно се разполага точно под кросоувърите Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6. Хечбекът е изграден на платформата e-Platform 3.0 Evo на BYD, проектирана да управлява както едномоторни задвижвания със задно задвижване, така и двумоторни (AWD) задвижвания.
Въпреки че BYD не е разкрива официално спецификациите на задвижването, данните на китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии предполагат мощности от 218 к.с. за единичния двигател и 422 к.с. за двойния. Официалният дебют на BYD Seal 06 GT е насрочен за 30 август, като се очаква цена между 150 000-200 000 юана (около 21 000-28 000 долара). Сигурно е, че BYD ще изнася този модел на пазари извън Китай, включително Европа и Австралия.
Още снимки на електрическия хечбек - вижте в галерията:
Какво се случва с тези двигатели? Практиката показва, че след 400 000 км основните лагери често сдават багажа. Причината е обикновено в стила на шофиране: при ръчните трансмисии ранна смяна на предавката натоварва много мотора. Особено валидно е при Sprinter. По-добре да вдигнете хубаво оборотите преди смяна на предавката, отколкото да го мъчите на по-висока предавка от ниски обороти. При подобно шофиране OM611 може да счупи и колянов вал.
За този проблем се знае и много собственици на дизелови Mercedes имат навика да проверяват масления филтър по средата на интервала за смяна. Ако има проблем, се познава по натрупания във филтъра фин прах. В този случай трябва да смените основните лагери възможно най-скоро.
Можете да убиете 2.2 CDI дизел и през горивната система: ако дюзата на инжектора има теч на гориво и го пръска не във вдлъбнатината на буталото, а някъде настрани, тогава буталото може да прегрее, да се стопи, да се спука, оставяйки дълбоки драскотини по повърхността на цилиндъра.