fallback

Шеф във Ford: Ако не се върнем към ДВГ, ще изчезнем от Европа

Гунар Херман посочи големите грешки, които концернът е направил на Стария континент

Лошите решение често причиняват огромни щети. И Ford започва да го разбира, след като заложи всичко на електромобилите. А изявленията на един от шефовете на европейското подразделение на концерна дават интересни подробности за ситуацията.

Факт е, че много от производителите сгрешиха с краткосрочните и средносрочните си планове си за електрификация. Във Ford тези решения бяха взети от бившия шеф на марката за Европа - Мартин Сандърс, като поставиха под въпрос бъдещето на най-продуктивния автомобилен завод в Германия.

Под ръководството на Сандърс Ford похарчи колосалните 2 милиарда евро, за да трансформира фабрика за автомобили с вътрешно горене в завод за електромобили, където се произвеждат както Explorer, така и новият Capri. Един от шефовете на завода в Кьолн - Гунар Херман, обаче е категоричен, че взетите решения са много лоши и ще имат сериозни последствия за марката.

Пред германски медии Херман директно заяви, че „това, което в момента се произвежда в завода в Кьолн, е много малко, за да се оправдае съществуването на самото предприятие“

„Спешно се обръщам към хората в САЩ, които взимат важните решения, да се върнат към двигателите с вътрешно горене, ако искат Ford да оцелее в Европа", заяви Херман, като отрече слуховете, че концернът се готви да възроди спряната от производство Fiesta като електромобил, който също да се произвежда в Кьолн.

Ford попадна в капана на Volkswagen, чийто бивш ръководител реши, че електрическите автомобили са близкото бъдеще. Приликите между Сандърс и Херберт Дийс са очевидни, но има една съществена разлика - докато компанията от Волфсбург запази стратегията си за производство и на ДВГ, то Ford се опита да изпревари германския гигант.

Вместо да избере гъвкавост, американският концерн пое по различен път и спря един от най-популярните модели в историята си в Европа - Fiesta, като ще направи същото и с Focus, който ще изчезне през 2025 г. А вината за тежката ситуация е колкото на Сандърс, то и на големия шеф на концерна - главния изпълнителен директор Джим Фарли.

Затова и Херман е категоричен че ако Ford спешно не промени курса си, съвсем скоро ще изчезне от европейския континент. Китайските марки вече са по-близо до установяването си в Европа и това също е проблем. Според Херман по-важното обаче е, че електромобилите е трябвало да се появяват, когато от тях е можело да са правят пари, а не да се губят, както се случва в момента.

fallback
  • #21
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 20 - прав си, но не знам защо излизаш от хипотезата, че на политиците им пука - те са някакви сектанти.
  • #20
    Турбо ( преди 2 месеца )
    До Друг Гост.Пазарът на електромобили спада.Ще намалеят приходите в бюджета от производството и продажбата на автомобили. Политиците ще разберат по трудния начин,че пазара ще определи какво ще се произвежда и продава.Пазарът ще победи политиците.
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Форд реално ако не бяха VW да ги крепят в Европа отдавна да ги няма.
  • #18
    До 17 ( преди 2 месеца )
    За микробусите, камионите, тировете, че дори и влаковете ли говориш? Кога виждаш дизелът да бъде заменен и с какво, ако не с ток? Пазарът търси най-ефективната технология.
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Разбира се че пазарът решава. Това дори китайските комунисти гопроумяха. Субсидиите го изкривяват, но само временно. В дългосрочен план нещата винаги си идват по местата. Нагледен пример:дизелите в Европа.
  • #16
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дано изчезнете навсякъде и завинаги, а не само в Европа, вашата верица. Що компании се опитахте да затрието, само и само вас да ви има, *** недоразвити!
  • #15
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 11 - какъв пазар бре човек - всичко се решава от политиците. Всичките тези стандарти за емисии и глоби за емисии и пазар за емисии са въведени от политиците. Накрая глобите отиват в общия бюджет на ЕС да си имат да си харчат
  • #14
    До 11 ( преди 2 месеца )
    В Етиопия пазара ли решава? А в Норвегия?
  • #13
    МЪСК ( преди 2 месеца )
    Ааве казах има на тея гaщници "Правете коли на ток, дето хората искат да купуват", обаче те четат само до запетаята... И сега хленч
  • #12
    До турбо ( преди 2 месеца )
    А освен това слънцето всеки ден ще изгрява и всяка вечер ще залязва. Птичките ще пеят, а от време на време ще вали. Това пък е моето мнение с което нищо не казвам. Ще си мерим безсмислието ли? Колкото да кажем нещо? Само да уточня че хибридите и електромобилите също са автомобили. Нещо конкретно имаш ли да казваш? Примерно за 30% пазарен дял? Абсурда ти че всички 123 милиона етиопци карат чисто нов land rover с заплата от 100 долара и пазара на Toyota е осигурен? Е то такива конкретики?
fallback
Последни