fallback

Ново съдебно решение заплашва милиони дизели в Европа

Германският министър на транспорта поиска помощ от Европейската комисия

Европейската автомобилна индустрия отново е в центъра на скандал - милиони дизелови автомобили, сред които са и някои от най-новите модели на Mercedes-Benz, може да се окажат незаконни. Виновникът за тази ситуация е стратегията на „термичния прозорец", използвана от германския премиум производител при измерване на емисиите по време на тестове.

Сега Европейският съд трябва да се произнесе и ако обяви тази практика за незаконна, това заплашва да забрани експлоатацията на милиони автомобили. Подобно решение обаче ще бъде огромен удар върху индустрията, като то предизвиква огромна паника най-вече в Германия, където са продадени голяма част от същите тези дизели.

Според информациите министърът на транспорта на страната Фолкер Висинг вече е поискал от Урсула фон дер Лайен незабавни действия от Европейската комисия за предотвратяване на очертаващата се криза. В крайна сметка, ако съдебното решение бъде взето в сегашния си вид, то може да парализира движението на милиони автомобили в цяла Европа.

Това са модели, които отговарят на стандартите Евро-5 и Евро-6, които могат да бъдат подложени на многократни тестове за емисии. Ако не отговарят на новите стандарти, тези машини могат да бъдат напълно забранени за експлоатация, което ще доведе до масови проблеми за техните собственици.

А докато целият свят следи развитието на създалата се ситуация, експертите се опасяват, че след дизеловите двигатели могат да бъдат атакувани и автомобили с бензинови двигатели. Ако съдът намери „термичния прозорец“ за незаконен при дизеловите автомобили, тогава използването на подобни технологии в бензиновите автомобили също може да бъдат преразгледано.

Европа е затаила дъх в очакване на присъдата, която трябва да бъде произнесено през ноември. Решението обаче никак няма да е лесно. От една страна, това означава да се върви срещу гражданите, на които ще бъдат причинени непоправими щети, докато в същото време властите ще могат да оправдаят „значителната вреда, която нанасят дизелите“ и да се обяснят защо е нужна забрана на ДВГ и налагане на изцяло електрически автомобили.

fallback
  • #6
    Гост ( преди 2 месеца )
    Забранят ли дизела и Теслю остава без нафтенката.Ще вози Грета на рамката на колелото.
  • #5
    Гост ( преди 2 месеца )
    Следва електрикгейт и батериягейт.Продължават да мълчат защо работници умират в завод за батерии.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Oh ffs ... ама вече.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Логичното продължение ще е хибридгейт за който също говоря от години. Смешно е някой дори да каже за литър на 100 разход и съответните емисии от него при хибридите. При дизелът досега използваха "термичен прозорец" А при хибридите прозорецът на заредената батерия. Но батериите почти никога не се зареждат видно от регистраторите които са задължителни от1-2 години. Ще лъсне и пробеггейт и вместо среден ще трябва да дават както едно време градско и извънградско, че и магистрала с и без отопление
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Психопата пак се появи да лъже И да разпространява дезинформация ах като му зададеш въпрос да се крие като лалугер. Под статията за Етиопия е изкопал толкова дълбока дупка да се скрия че е стигнал до центъра на земята. А във всяка поредна статия, опорките му падат като къща от карти и като домино. Всичко се случва в логичния ред на нещата за които говоря от години. Разходът и емисиите винаги са при идеалния сценарий различен от реалността, точно както пробегът на електромобилите.
  • #1
    Гост ( преди 2 месеца )
    Поредното плашило развявано от Урсула.
fallback
Последни