fallback

Ново съдебно решение заплашва милиони дизели в Европа

Германският министър на транспорта поиска помощ от Европейската комисия

Европейската автомобилна индустрия отново е в центъра на скандал - милиони дизелови автомобили, сред които са и някои от най-новите модели на Mercedes-Benz, може да се окажат незаконни. Виновникът за тази ситуация е стратегията на „термичния прозорец", използвана от германския премиум производител при измерване на емисиите по време на тестове.

Сега Европейският съд трябва да се произнесе и ако обяви тази практика за незаконна, това заплашва да забрани експлоатацията на милиони автомобили. Подобно решение обаче ще бъде огромен удар върху индустрията, като то предизвиква огромна паника най-вече в Германия, където са продадени голяма част от същите тези дизели.

Според информациите министърът на транспорта на страната Фолкер Висинг вече е поискал от Урсула фон дер Лайен незабавни действия от Европейската комисия за предотвратяване на очертаващата се криза. В крайна сметка, ако съдебното решение бъде взето в сегашния си вид, то може да парализира движението на милиони автомобили в цяла Европа.

Това са модели, които отговарят на стандартите Евро-5 и Евро-6, които могат да бъдат подложени на многократни тестове за емисии. Ако не отговарят на новите стандарти, тези машини могат да бъдат напълно забранени за експлоатация, което ще доведе до масови проблеми за техните собственици.

А докато целият свят следи развитието на създалата се ситуация, експертите се опасяват, че след дизеловите двигатели могат да бъдат атакувани и автомобили с бензинови двигатели. Ако съдът намери „термичния прозорец“ за незаконен при дизеловите автомобили, тогава използването на подобни технологии в бензиновите автомобили също може да бъдат преразгледано.

Европа е затаила дъх в очакване на присъдата, която трябва да бъде произнесено през ноември. Решението обаче никак няма да е лесно. От една страна, това означава да се върви срещу гражданите, на които ще бъдат причинени непоправими щети, докато в същото време властите ще могат да оправдаят „значителната вреда, която нанасят дизелите“ и да се обяснят защо е нужна забрана на ДВГ и налагане на изцяло електрически автомобили.

fallback
  • #36
    МЪСК ( преди 2 месеца )
    Какъв дъх затаила Европа, бe, тя няма бели дробове от сажди. Там е ад и дизелова cмpад. Дизеловите твърди частици не се филтрират в дихателна система, а навлизат директно в кръвтa. Следва посещение при кардиолог, онколог и пулмолог. "Изследването е установило, че изгорелите газове унищожават не само белите дробове, но и човешкия интелект". Аутомедия 03.02.2023
  • #35
    Гост ( преди 2 месеца )
    Затова шефа затвори цеха, защото цената на тока от ВЕИ е ниска и чакаме Урсула да разреши държавата да помага на бизнеса.
  • #34
    Абе шваба ( преди 2 месеца )
    Аргументирай се и задай конкретен въпрос? Защото с последния си коментар нищо не каза, а просто потвърждаваш че си съгласен с всичко от написаното, но не ти харесва и единственото което успя да измислиш е да се опиташ да убиеш вестоносеца. За разлика от психопатите аз мога да аргументирам всяко мое твърдение с източник на информация. Аз не съм психопат да ме е страх от въпроси. Не лъжа за да трябва да помня какво съм излъгал като ме питат. Фактите са си там днес и след 5 и след 100 години
  • #33
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Тесльо, бъркаш реалността с пропагандните мантри.
  • #32
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Друго хубаво нещо за което говоря е зеления паспорт на всеки произведен автомобил с евро 7. Тогава ще лъсне и истината Колко са реалните производствени емисии както на батериите така и на автомобилите като цяло. Дори сега да не се произвеждат, тогава ще бъдат произвеждани само с възобновяема енергия, която на всичко отгоре е и най-евтина. Неслучайно енергията произвеждана от въглищни централи в Китай намалява. Повечето произведени батерии не се ползват за EV, А за съхранение на енергия от ВЕИ
  • #31
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Дори в Китай се предполага че пикът на въглеродни емисии е бил през 2023 и оттук нататък само ще намалява въпреки увеличаващото се производство както на ток, така и растеж на индустрията. Теглото на батериите също спада бавно но сигурно и до няколко години електромобилите ще станат по-леки от съпоставим автомобил с ДВГ. Откъде В такъв случай ще дойдат повече вредни емисии от електромобил който е по-лек от автомобил с ДВГ и се зарежда с възобновяема енергия? Можеш ли да отговориш поне веднъж?
  • #30
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Пореден пример до какви безумия се стига когато една технология се субсидира за сметка на останалите. Но най-големия резил ще е с електромобилите, които според Евро 6 са с нулеви емисии, а на практика имат дори по-високи емисии на канцерогенни твърди частици от автомобилите с двг.
  • #29
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За зомби апокалипсис ще трябва и дизел да се съхранява някъде, иначе няма да има бензиностанции. Все пак и те работят с ток.
  • #28
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 56 минути )Правилно си усетил,аз съм човек с чувство за хумор.Забавно ми е да се гаргаря с неук човек,при който претенциите многократно надвишават умствения багаж."Колко пъти да ти се обяснява че да си събуеш гaщите на публично място, за да ти се види насраното бельо няма нищо общо с чувството за хумор, независимо че 100% от хората които те виждат ти се смеят. Не ставаш още по-забавен, като размазваш изцапаното от бельото по тялото си. Аз се забавлявам като те карам да го пра ...
  • #27
    Да иотдъхнем ( преди 2 месеца )
    Щом е за евро 5 и 6 значи няма от какво да се притеснявам. Старите дизели са страхотни и сега ще станат без пари. Особено тези които се водят Евро 1 и 2. Сега мисля да закупя още такива машини основно джипове и да ги държа на склад. Няма да ги регистрирам. Но в бъдеще като ми потрябва нещо надеждно и ремонтно пригодно ще имам избор. Когато дойде зомби апокалипсиса само тези коли ще вървят!
fallback
Последни