fallback

Ново съдебно решение заплашва милиони дизели в Европа

Германският министър на транспорта поиска помощ от Европейската комисия

Европейската автомобилна индустрия отново е в центъра на скандал - милиони дизелови автомобили, сред които са и някои от най-новите модели на Mercedes-Benz, може да се окажат незаконни. Виновникът за тази ситуация е стратегията на „термичния прозорец", използвана от германския премиум производител при измерване на емисиите по време на тестове.

Сега Европейският съд трябва да се произнесе и ако обяви тази практика за незаконна, това заплашва да забрани експлоатацията на милиони автомобили. Подобно решение обаче ще бъде огромен удар върху индустрията, като то предизвиква огромна паника най-вече в Германия, където са продадени голяма част от същите тези дизели.

Според информациите министърът на транспорта на страната Фолкер Висинг вече е поискал от Урсула фон дер Лайен незабавни действия от Европейската комисия за предотвратяване на очертаващата се криза. В крайна сметка, ако съдебното решение бъде взето в сегашния си вид, то може да парализира движението на милиони автомобили в цяла Европа.

Това са модели, които отговарят на стандартите Евро-5 и Евро-6, които могат да бъдат подложени на многократни тестове за емисии. Ако не отговарят на новите стандарти, тези машини могат да бъдат напълно забранени за експлоатация, което ще доведе до масови проблеми за техните собственици.

А докато целият свят следи развитието на създалата се ситуация, експертите се опасяват, че след дизеловите двигатели могат да бъдат атакувани и автомобили с бензинови двигатели. Ако съдът намери „термичния прозорец“ за незаконен при дизеловите автомобили, тогава използването на подобни технологии в бензиновите автомобили също може да бъдат преразгледано.

Европа е затаила дъх в очакване на присъдата, която трябва да бъде произнесено през ноември. Решението обаче никак няма да е лесно. От една страна, това означава да се върви срещу гражданите, на които ще бъдат причинени непоправими щети, докато в същото време властите ще могат да оправдаят „значителната вреда, която нанасят дизелите“ и да се обяснят защо е нужна забрана на ДВГ и налагане на изцяло електрически автомобили.

fallback
  • #46
    Главунчо ( преди 2 месеца )
    виждам, че някакъв електрически лудит *** във всички коментари. накратко - няма как да се увеличи броят на ел. колите в европа. причината е проста - западните държави притискат русия все повече, така че това неминуемо ще доведе до ядрена война догодина в европа. старите ДВГ автомобили ще бъдат подложени на ремонти поради обеднялост на населението във военно време. Нови нито ще има пари да се купят - нито ще има масово производство в европа поради липса на суровини и енергия
  • #45
    Инж.Михов ( преди 2 месеца )
    Тея празноглавци не разбраха ли вече ,че бензина всъщност замърсява в пъти повече и изгорелите му газове са в пъти по-отровни за човешкия организъм.Всички бензинови коли без АГУ , трябва да се забранят.
  • #44
    Психотерапевт ( преди 2 месеца )
    Айде нафтовите печки у лево.а относно тировете и корабите,новото гориво ще им бъде ***.за по заможните уран,и те така от нула до 300 ще вдигат за 0.5 секунди,*** народ.
  • #43
    до41 ( преди 2 месеца )
    Защо да махат дизела от корабите и тировете като направо ще махнат тировете и корабите.Безполезни типове транспорт
  • #42
    Факт ( преди 2 месеца )
    дизела умре свиквайте
  • #41
    Oто ( преди 2 месеца )
    нека първо да докарат КПД то на дизела, после да го махат ... и да почнат от корабите и тировете :)
  • #40
    Гост ( преди 2 месеца )
    В скърцащото мозъче на Теслю,леярната работи само от 8 до 17 часа,защото се захранва от фотоволтаици.Леярните Теслю Тунберг работят денонощно,никога не съм споменавал брой пещи и мощност,за да не ти давам възможност да ми извърташ коментарите, господин Тунберг.
  • #39
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Аз ти говоря за новини за вече отминали събития, пикът на емисиите в Китай беше 2023 което е в миналото. В Китай вече са инсталирани от началото на годината повече батерии за съхранение, отколкото са използвани за производство на електромобили и тази тенденция продължава и ще се задълбочава, заради излишъка на батерии. Производство и съхранение на възобновяема енергия в Китай вече е по-евтино от производството от въглища. Всичко това е минало свършено време без нито едно ЩЕ или АКО
  • #38
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Тесльо, твоите "източници" на информация са чисти пропагандни мантри, така че всеки спор с теб е безсмислен. Китай щял, електромобилите щели.. това са само пожелания, не факти. А докато се изпълнят какво правим? Същото като с Дизелгейт - самозалъгваме се докато не лъсне истината и ни плясне по тиквите.
  • #37
    Кой цех бе гостенино ( преди 2 месеца )
    Онзи измисления с 10 пещи на които забрави какво си лъгал като каза мощността преди време и сега не можеш да ми отговориш втори път? Вече ти сметнах, че 20 киловата пещ харчи на час 10 лв по най-скъпата цена на тока вечерно време в 19- 20 часа, А вие затваряте цеха още в 17 когато слънцето пече и цената е ниска. При положение че е на ел такъв лентяй като тебе който по цял ден дращи по форумите докато е на работа и ти плаща повече отколкото за ток, ако иска да пести ще те уволни. Няма да затваря
fallback
Последни