fallback

Корейските марки са лидери по технологични иновации според потребителите

Geneis и Hyundai отново спечелиха проучването J.D. Power Tech Experience Index в САЩ

Собствениците на превозни средства са затрупани с технологични функции, които не решават проблем, не работят, трудни са за използване и имат твърде ограничена функционалност. В същото време корейските марки са лидери по иновации сред производителите, представени на пазара в САЩ. Това показва проучването J.D. Power 2024 U.S. Tech Experience Index (TXI), което се фокусира върху потребителското изживяване с усъвършенствани технологии за превозни средства, когато те излизат на пазара.

От изследването става ясно, че докато собствениците хвалят някои усъвършенствани функции, други се оказват недостатъчни. Новите технологии, базирани на изкуствен интелект (AI), като интелигентния климатичен контрол, например, бързо печелят популярност сред собствениците, които са го използвали. В същото време обаче технологии като лицево разпознаване, четец на пръстови отпечатъци и вътрешно управление с жестове са посочени като неуспешни, тъй като не работят добре.

Проучването показва, че вътрешното управление с жестове може да бъде проблематично (43,4 проблема на 100 превозни средства), но 21% от тези собственици също казват, че на тази технология липсва функционалност. Тези показатели за ефективност, включително липсата на възприемана полезност, водят до това, че тази технология се счита за загубена стойност за всеки автомобилен производител, който е инвестирал милиони долари, за да я пусне на пазара.

За да подпомогне решаването на този проблем, J.D. Power разработи анализ на възвращаемостта на инвестициите (ROI) като част от констатациите на TXI, за да използва напреднали научни данни за групиране на отделни технологии в три категории. Категоризацията на технологиите – „трябва да има“, „хубаво е да има“ и „не е необходимо“, предоставя на производителите на автомобили възможността да приведат по-добре в съответствие своята стратегия за задоволяване с очакванията на клиентите.

Проучването показна, че шофьорите все още предпочитат практическите технологии. Въпреки нарастващата наличност на усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), много собственици остават безразлични към тях. Повечето собственици оценяват характеристиките, които директно адресират специфични проблеми, като визуални слепи петна.

Други функции на ADAS обаче биват пренебрегвани, тъй като собствениците се чувстват способни да се справят без тях. Това е особено очевидно при активна помощ при шофиране, тъй като версията с ръчно управление, тоест когато ръцете са на волана, се нарежда сред най-ниско оценените ADAS технологии с нисък резултат за възприемане на полезност (7,61 по 10-точкова скала).

По-усъвършенстваната версия със „свободни ръце“ на тази технология не променя значително потребителското изживяване, както е посочено от оценка за полезност от 7,98, което може да се припише на функцията, която не решава известен проблем.

Собствениците не виждат особен смисъл в екраните за пасажерите. Автопроизводителите разширяват предлагането си от превозни средства с екран за пътника, въпреки че функцията е класифицирана като „не е необходима“ от собствениците на превозни средства. Технологията е оценена отрицателно от много собственици, които посочват проблеми с използваемостта.

Освен това добавянето на втори екран усложнява процеса на доставка на автомобила, тъй като за дилърите е трудно да научат новите собственици как да използват основния екран на информационно-развлекателната система, да не говорим за втори.

От проучването също така става ясно, че Tesla може да губи технологичното си предимство. В миналото собственици на автомобили от марката често са изразявали ентусиазъм от технологиите, които предлагат техните коли, като пренебрегват опасенията за качеството. Въпреки това, тъй като клиентската база на Tesla се разширява отвъд жадните за технологии потребители, тази тенденция отслабва и тазгодишните резултати показват преминаване към по-ниско удовлетворение от някои проблемни технологии като директното наблюдение на водача (резултат от 7,65).

При марките Genesis е лидер по иновациите за четвърта поредна година с резултат от 584 (по скала от 1000 точки). В премиум сегмента Lexus (535) е на второ място, а BMW (528) на трето. В същото време Hyundai се класира най-високо сред марките за масовия пазар за иновации за пета поредна горида с резултат от 518. Следва друг корейски производител - Kia (499), като това са петте бранда, чийто резултат е над средния за индустрията.

fallback
  • #6
    Антиматематик ( преди 2 месеца )
    Очевидно нещо ми куца математиката и не мога да разбера статията. Някой ще ми помогне ли? От статията четем, че "...Tesla може да губи технологичното си предимство. В миналото собственици на автомобили от марката често са изразявали ентусиазъм от технологиите, които предлагат техните коли, технологии .... тази тенденция отслабва? От таблицата е видно че след срива, Tesla има 786 т. , а "победителя" Genesis е лидер по иновациите за четвърта поредна година с резултат от 584 (...от 1000 т).
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не случайно Цари паника сред производителите на автомобили. През последните две-три години автомобилните изложения с най-голямо значение за индустрията са в Китай. Там всички шефове на стогодишните автомобилни производители им падат ченетата, до къде са стигнали технологично китайците. Дори самите технологии Не са толкова важни, колкото скоростта с която ги развиват. Разбират че вече са технологично изостанали с години, но с всяка измината година годините разлика в изостаналостта стават все пове
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това ми прозвуча че е в село горно нанадолнище е имало конкyрс мис Свят на който от наличните красавици са избрали Пена на първо място, въпреки че и липсват два предни зъба, има акне и не си е рязала ноктите от три седмици. Важното е че момците от селото са много доволни от нея и са я избрали за победител.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2 - Щом на хората им харесва. Аз научих, че е много по-ражно, как клиентите ти се чувстват, от това, да им дадеш "много". Ако са доволни и се справят добре с това, което е налично, останалото е по-скоро ненужна есктра. Прекарвали сме 4 пъти повече, в разработка на странични екстри, отколкто над главния продукт и после виждаме, че това в което няляхме 80% от усилията си, се ползваше едва 2-3% от времето, просот защото всеки гледаше основното. Вярвам, че и с колите е така.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Голям виц са сътворили с този Лексункс на второ място! Виц, но верен виц! Една от най-изостаналите технологично компании, която е особено зле в електрониката, се нарежда на второ място, единствено защото оценката се прави от собствените и купувачи, а те са известни технологични лаици със средна възраст към 60 г. С други думи, за тях Лескункс е УАУ, а същевременно един програмист от Силициевата долина оценява Тесла средно, защото е свикнал на най-доброто. А той Лескункс никога не би си купил.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Лидери са по поскъпване на моделите между поколенията, другото е много спорно също за Европа колите им са умишлени по-малки но и по-скъпи.
fallback
Последни