fallback

Xiaomi губи 9200 долара от всяко EV, но се справя по-добре от Rivian и Ford

Китайският технологичен гигант се готви да пусне втория се модел само за 2 месеца

Разработването, изграждането и продажбата на електрически превозни средства е скъп бизнес и китайският технологичен гигант Xiaomi разработва това по трудния начин, губейки милиони с пускането на своя спортен седан SU7. Въпреки това, производителят на смартфони се справя много по-добре от някои по-утвърдени марки.

Автомобилното подразделение на Xiaomi отчете коригирана загуба от 252 млн долара за второто тримесечие, приключващо на 30 юни. Това представлява първото пълно тримесечие на пазара. През април, май и юни Xiaomi е доставил 27 307 електромобила на купувачи в Китай, като прогнозира, че ще достигне 100 000 доставки до ноември. Като се вземат предвид общите загуби и броя на доставките, Xiaomi е загубил 9200 долара от всяка продадена кола.

Подобни загуби обаче не са необичайни дори за изцяло автомобилни марки. В началото на август беше съобщено, че Rivian е загубил 1,46 милиарда долара през второто тримесечие, като през този период компанията е произвела само 9162 автомобила. Това означава загуба от 32 705 долара на превозно средство, доставено през второто тримесечие.

Друг производител - Ford, се справя още по-зле. През второто тримесечие подразделението за електрически автомобили Ford Model e загуби 1,1 милиарда долара. През периода са продадени 23 957 автомобила, което означава загуба от 47 600 долара за всеки един от тях.

Анализатори от индустрията смятат, че автомобилният бизнес на Xiaomi може да достигне точка на рентабилност, ако компанията започне да продава между 300 000 и 400 000 автомобила годишно. В същото време обаче шефът на технологичният гигант - Лей Джун, твърди, че засега Xiaomi няма амбиции да продава колите си извън Китай, като ще се фокусира основно върху местния пазар през следващите 3 години.

За целта се подготвя втори модел, който трябва да помогне на Xiaomi по пътя към печалба. Предполага се, че това ще бъде SUV - малко по-голям от SU7, който ще бъде представен преди края на тази година, а продажбите му ще стартират в началото на следващата Предвид търсенето на SUV и кросоувъри, той може да се окаже дори по-популярен от седана SU7.

fallback
  • #18
    Ясно ( преди 2 месеца )
    Няма да изтриеш коментара, въпреки че го докладвах като заплаха за физическа саморазправа. Знаеш ли на какъв ми приличаш. На някой местен бабарит, когото двама туристи питат къде могат да седнат да хапнат във вашия град, а ти им препоръчваш да си купят кренвирш и хляб от съседния магазин и да седнат на тротоара да си го изядат. На коментара че не си разбрал въпроса и питат за ресторант, и му дръж по два шамара и ги питаш за пpoст ли те имат, да си позволяват да ти казват че не си ги разбрал?
  • #17
    До долния ( преди 2 месеца )
    Коментирам 14-ти като не си наясно не чиши ако не искаш да те намеря чо ай пи и да ти прекъсна живота.
  • #16
    До 15 ( преди 2 месеца )
    За учената фраза - функционално неграмотен си. Човекът е цитирал статията, но ти не разбра. Функционално неграмотните хора обикновено не могат да следят контекста и са буквалисти, понеже прочитат думите но не разбират смисъла им. Да не говорим Да схванат сарказма в някое изказване. На някой хора тук им се случва непрекъснато и постоянно отговарят на въпроси които никога не са им били задавани, но почти никога не отговарят на конкретно зададен въпрос, защото очевидно не могат да разберат въпроса
  • #15
    До долния ( преди 2 месеца )
    е хубаво без калкулатор ама поне да са ти верни сметките които не са.
  • #14
    Без калкулатор ( преди 2 месеца )
    9100х32000 =1.4млрд,,,,24 000 х47 000= 1,1млрд...- някой пак е в джаза
  • #13
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Например въпрос коя е заучената фраза? За аргумента за 300 хиляди броя ли? Или фразата за постоянните разходи, които не зависят нито от броя на моделите нито от продадените бройки? Вероятно те дразни и фразата която повтаря законите на Нютон, на които не вярваш? Аз мога да дам практически примери, да дам източник на информация и дори да направя някакви изчисления за всяко мое твърдение, включително когато на река някой психопат. А ти можеш ли? Разбира се без да ползваш психопатия - лъжи?
  • #12
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Това го кажи на гост и другите антиелектрически никове, които обикновено не разбират смисъла на написаното, именно заради неграмотността си. Същите не признават физичните закони и се аргументират единствено и само с обиди към събеседниците като онзи дето е писал коментар 11, без да напиша нито един аргумент, а само внушение. Например аз първо цитирам определението за психопат, а след това правя тест за психопатия който винаги е успешен. Лъжат и не отговарят на въпроси, а ти?
  • #11
    до 8 ( преди 2 месеца )
    Ако спреш да буташ 1 и съща заучена фраза и прочетеш за "проекция в психологията", ще разбереш, че всъщност неграмoтният си ти.
  • #10
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Тези 300 хиляди са конкретно за xiaomi. Това не е някаква универсална цифра за рентабилност. Струва ми се обаче че бъркаш, че само Тесла печели от електромобили. Има китайски марки които въпреки че продават по-малко също са на печалба. Доколкото знам BMW също печели от електромобилите си. В общи линии който печели или има опция за рентабилност, бърза да увеличава производството, останалите се ослушват и отказват заради краткосрочните печалби, което предвещава дългосрочни загуби на пари и пазар
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да лесна работа да станат рентабилни. Само дето от всички производители реално САМО Тесла са рентабилни и БИД са на ръба. ВСИЧКИ останали работят на загуба а не са от вчера на пазара. Отделно подобни нови фирми се роят ежемесечно. За всички ли ще има пазар по 300к+ бройки. Само че Шяо-ми продадоха няколко месеца по 10к бройки и станаха осмата най-голяма фирма за ел коли. Та конглокенцията е жестока. Просто Шяо-ми имат друг бизнес да им покрива загубите, та те са едни от малкото със шансове.
fallback
Последни