IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американец си купи луксозен седан на половин цена и го поправи за 80 долара

7-годишният Genesis 90 имаше проблем с мотора, заради който никой не го иска (ВИДЕО)

Американец направи отлична сделка, като си купи 7-годишен луксозен седан на половин цена, ремонтира за минимална сума пари и сега се готви да го продаде, като реализира сериозна печалба. А загубата е за дилъра, който явно не е преценил добре ситуацията.


Genesis G90


Историята започва, когато фирма, търгуваща с употребявани автомобили в САЩ, се сдобива с Genesis G90 от 2017 г. и след като не успява да го продаде, го излага на търг. В обявата е посочено, че седанът има проблем с налягането на маслото, което означава, че може да се нуждае от нов двигател. Това отказва евентуалните купувачи и след седмица престой е решено колата да бъде пусната на търг.

На него все пак се явява кандидат - мъж на име Сам, който предлага половината от първоначалната цена и в крайна сметка купува автомобила за 12 100 долара плюс 500 долара за участие в търга. Това е по-малко от половината от цената на всеки Genesis G90 на подобна възраст и с подобен пробег в момента на пазара на употребявани автомобили. Моделът от 2017 г., обозначен като бюджетен луксозен седан, е навъртял 65 085 мили (104 744 километра) за седемте години, прекарани на пътя.


Genesis G90


Това е кола, която е карана редовно, въпреки посочения проблем с ниско налягане на маслото. Една от снимките, които новият собственик забелязва, показва дигиталния контролен панел с включен двигател, на който нито една лампа не свети. Вероятно това е причината, поради която Сам купува колата, въпреки че работата на двигател с ниско налягане на маслото може да причини сериозни щети.

Първото нещо, което прави новият собственик на този Genesis G90, е да провери маслото в двигателя. Нивото, текстурата и цветът изглеждат добре, колата се движи перфектно, докато не спира на светофар. Тогава се активира предупреждението за ниско налягане на маслото на таблото. Това обаче изчезва, когато колата потегля, за да се появи при следващото спиране. Всички признаци подсказват за потенциален дефектен сензор.


Genesis G90


Сам се заравя в интернет и открива няколко дискусии по темата, в които се обсъжда този проблем при моделите на премиум-марката на Hyundai. Този Genesis G90 се задвижва от двигател с двойно турбо, който споделя с Kia Stinger. Това е 3,3-литров V6 с 365 к.с. и 510 Нм въртящ момент, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Задвижването е към задните колела, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,4 секунди.

Този агрегат е причина за сервизна акция по-рано тази година, която засяга 28 439 автомобила от моделите G90, G80 и G70, произведени в Южна Корея между юни 2016 г. и септември 2021 г.


Genesis G90


В един от форумите на Kia потребител посочва, че в сервиза са му поискали 3400 долара за смяна на дефектния сензор, който показва ниско налягане на маслото. Сензорът трябва да се намира под всмукателния колектор. Сумата е сериозна, но пък няма как колата да бъде продадена, ако на таблото свети лампата за ниско налягане на маслото. А Сам планира за продаде луксозния седан и трябва да реши проблема.

Мъжът разбира защо ремонтът е толкова скъп, след като започва да премахва части, за да достигне до предполагаемо дефектния сензор. В крайна сметка успява, като поставя нов сензор, купен за 80 долара. Сам обаче плаща още 120 долара за горивен инжектор, който е повреден по време на процедурата. И все пак 200 долара е далеч от това, което сервиз на дилъра би таксувал за ремонта.



Следва стартиране на двигателя, за да се види как работи. Първият опит е провал, а под капака излиза дим, защото Сам е забравил да свърже маркуча за охлаждащата течност. След това нещата си идват на мястото и при спиране вече няма следа от досадното предупреждение на таблото. И сега собственикът му ще се опита да изкара пари от препродажбата му.


0 от 500