fallback

Властите в Италия с ултиматум към Stellantis

Концернът трябва да направи завод за батерии в страната, иначе губи голяма субсидия от ЕС

Италианското правителство отправи строго предупреждение към Stellantis, че ако не поеме твърд ангажимент за изграждането на завод за производство на батерии в страната, публичните средства ще бъдат преместени другаде.

Stellantis обеща да създаде фабрика в Италия чрез съвместното предприятие за батерии ACC, в което е най-големият инвеститор, заедно с други две гигафабрики за батерии в Европа. Работата по заводите в Италия и Германия обаче беше спряна по-рано тази година.

По време на конференция в Италия министърът на индустрията Адолфо Урсо каза, че Stellantis трябва да се ангажира с проекта, в противен случай е изложена на риск да загуби 370 милиона евро публични средства от фонда на ЕС за възстановяване след COVID-19.

„Stellantis трябва да ни даде отговор и трябва да го направи скоро. Ако Stellantis не ни даде положителна обратна връзка в рамките на часове, ще преместим... средствата другаде. Не можем да си позволим да загубим тези средства, защото Stellantis не спазва ангажиментите си”, каза министърът.

Урсо добави, че министерството е чакало отговори от Stellantis твърде дълго и каза, че докато правителството е изпълнило своята част, компанията не го е направила“.

Компанията ACC, който е собственост на Mercedes и TotalEnergies, заяви, че ще потвърди своята индустриална и строителни планове по-късно тази година или в началото на 2025 г. Първоначално се очакваше работата по нов завод за батерии в Термоли (Италия) да стартира през 2026 г., но сега тези планове се преразглеждат. Същото се случва и с другата фабрика, която трябва да бъде построена в Германия.

fallback
  • #21
    до 19 ( преди 3 седмици )
    А Аниели не са ли италианци кои са италианци Бан Ки Мун ли или Далай Лама.Италия е минало.
  • #20
    Абе каскет ( преди 3 седмици )
    Ще ми кажеш ли аз кога съм твърдял обратното за да ми обясняваш? Заядливец! Вместо да ми повтаряш думите отговори на въпроса. Защо европейските фирми са технологично изостанали? Съгласен ли си или не си съгласен с моя извод, че защото нямат желания, а не защото няма субсидии. Както виждаш държавите се молят някой да им вземе субсидиите и да вземе да свърши някаква работа, но желаещи за милиони и милиарди субсидии ... няма! Усвояват се само за пране на пари с лъжи за водород и синтетични горива
  • #19
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 18 - не е на сем. Аниели, а е на Exor, която също е с централа в Нидерландия и там вече сем. Аниели държи контролен пакет. И двете са публични компании и си плащат данъците в Нидерландия. Италианското правителство иска да даде пари на този който строи в Италия - на мен ми се вижда нормално
  • #18
    до 2 ( преди 3 седмици )
    Да но половината част е собственост на сем Аниели чисти италианци а италианското правителсвто иска да ги замени с Мун Чун и тн.За каква италия говорим.
  • #17
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Как така субсидии, нали само китайците получвали такива и им сложихме мита?
  • #16
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Ех, Тесльо-манекен, Тесла също папкат огромни субсидии, но хич ги няма с батериите. Трябва цялостна щедро субсидирана верига за развойна дейност и доставки - както направиха китайските комунисти с китайските фирми. Ако си мислиш че някоя не-китайска фирма може да припари там, значи си по-празноглав дори отколкото ти личи, ха-ха!
  • #15
    Абе каскет ( преди 3 седмици )
    Същата работа беше и с тесла която взимала субсидии от всички държави по света. Сякаш ги дават само на Тесла. Tesla беше единствената която ги взимаше защото произвеждаше това за което дават субсидии. От предишната статия се видя, че от години се разработват 20 находища/предприятия за обработка на литий в Европа и нито едно от тях не произвежда и килограм литий. Усвояват се едни средства без никакъв резултат. Същото като с водорода. Тоест субсидиите не решават с никакъв проблем, ако няма желание
  • #14
    Абе шваба ( преди 3 седмици )
    Ето че дори не се опитваш да си отговориш на въпроса защо а продължаваш с мантрите и вярванията, въпреки че тази статия ти казва точно обратното. Правилният отговор на въпроса ЗАЩО е ЗАЩОТО, китайските фирми се възползват от щедрите субсидии за да се развиват и да стават конкyрентноспособни, залагайки на иновации, ефективно производство и осигуряване на верига за доставки С помощта на субсидиите. В Европа зорлем им бутат субсидии, но половин милиард не ги интересува и не искат да ги вземат.
  • #13
    До 11 ( преди 3 седмици )
    Заври си глупавите въпроси отдзад то е ясно, че защото са инвестирали правилно включително субсидии от държавата
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Китайските батерии са най-евтини заради щедрите субсидии от комунистическата партия през последните две дестилетия и най-нископлатения труд спрямо Корея и Япония. Извън Азия на практика конглокенция няма. Опитите на Тесла са повече от трагикомични, също както и европейските.
fallback
Последни