fallback

Южна Корея ще забрани напълно заредени EV на подземни паркинги

Властите искат да ограничат обществените устройства да зареждат до 80% (ВИДЕО)

Властите в Южна Корея са сериозно притеснени от инциденти със запалване на електромобили, че подготвят нови правила, които ще попречат на превозни средства със заредена над 90% батерия да влизат в подземни гаражи.

По-рано този месец Mercedes-Benz EQE избухна в пламъци, докато беше паркиран в подземен паркинг гараж в жилищен комплекс, предизвиквайки ад, който според местните медии е нанесъл щети на 880 превозни средства и е оставил 1600 домакинства без електричество и вода за една седмица. За да се опита да избегне подобни инциденти в бъдеще, правителство в Сеул взима конкретни мерки.

В допълнение към ограничаването на достъпа до подземни гаражи за електромобили, които са били заредени до по-малко от 90%, новите правила ще наложат ограничение от 80% за бързо зареждане от зарядни станции в столицата на Южна Корея. Съществуват и планове за налагане на това ограничение за зареждане на частни зарядни устройства, съобщава вестник Korea JoongAng Daily.

Новите правила могат да влязат в сила до края на септември, въпреки че много експерти по електромобили в страната възразяват срещу тях. Според професор Юн Уон-суб, който ръководи изследователски център за батерии, управляван от университета Сунгюнкван и Samsung SDI, няма доказателства, че напълно заредените батерии представляват по-голям риск от запалване.

„Прекомерното зареждане не е решаващият фактор при пожар. Електромобилите от самото начало са проектирани така, че никога да не достигат пълно зареждане, дори ако на таблото пише, че са 100 процента. Не е доказано, че батериите носят по-висок риск от пожар, когато са напълно заредени", коментира ученият.

Според него, случващото се изглежда малко като „лов на вещици“, пречещ на собствениците на електромобили с автомобили, които са ги заредели на 90 и повече процента, да влизат в подземните паркинги. От съществено значение е да се измислят подходящи контрамерки, но това може да стане само след задълбочена дискусия между експерти.

fallback
  • #9
    До 8-ми ( преди 2 месеца )
    Прочетели че обмислят да ограничат възможност за пълен заряд на частни зарядни? "Днес е облачно и няма достатъчно" , така че всички ел им ограничават скоростта на зареждане или мощността или процентите. Не е проблем цената, а че направо те ограничават.
  • #8
    До 7 ( преди 2 месеца )
    Има много сигурен начин против контрол. Шапка от алуминиево фолио. Пробвай. Върши работа. Междувременно да ми обясниш, каква е разликата между електромобил и автомобил с ДВГ при контрола? Какво ти контролират? Защо не могат да го контролират при ДВГ? Най-любимото ми е, че ще вдигнат цената на тока, ама само за електромобилите, а бензина винаги щял да бъде в изобилие и на ниска цена. Или пък че Лейн асист, който да те забие в тира отсреща, може да се инсталира единствено и само на електромобил.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Обаче все още има хора, които не вярват че ни налагат ел колите за да ни контролират
  • #6
    На практика ( преди 2 месеца )
    Колкото и АГУ-тата не влизат... С тази разлика че при бутилките и пластмасовите резервоари имаме експлозия и тотал щета, докато тука малко сценичен дим. А новите LFP клетки на Тесла се зареждат винаги до 100% пълни по ръководство и са НЕГОРИМИ.
  • #5
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Ами като вярваш на психопати, които от 2008 година обещават че след две-три години започват производството на твърдотелни батерии, никой не ти е виновен. Обаче е факт, че ако погледнеш в сайта на Tesla fire, ще видиш, че за 10 години откакто е водена статистиката, са изгорели 230 автомобила, като броя на пожарите не се увеличава пропорционално с броя на електромобилите по пътищата, а се запазва приблизително еднакъв за последните години, въпреки акумулираните шест милиона тесли по пътищата.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Какъв е извода? С времето ще излекуват и тази детска болест! " тоя извод от 2008-*** го слушам ... децата вече им стана време, да си имат деца. Ай стига
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абсолютно същите клетки на LG се ползват и от автомобилите на Тесла. Сервизна акция за тях не е имало, но въпреки това няма нито едно регистрирано самозапалване (или поне аз не съм чул) със същите тези клетки на LG. Същите с които все произвежда porsche тайкан, на които също смениха над 50% от батериите заради самозапалване. Онези батерии които запалиха кораба, който потъна. Онези същите батерии с които Тесла няма проблеми. Какъв е извода? С времето ще излекуват и тази детска болест!
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Процентът заряд не е проблем. Проблем е химията на батерията. LFP батериите не се палят. Но корейците не ги произвеждат. Освен химията, основен причинител на пожари е управлението на клетките. Бяха заменени 100% от батериите на hyundai в безпрецедентна сервизна акция, заради стотици пожари на чисто нови автомобили. Акция продължила с години и нанесла милиарди загуби за които българските издания мълчаха да не уронват престижа на рекламодателите.
  • #1
    Точно в десятката ( преди 2 месеца )
    "Според него, случващото се изглежда малко като лов на вещици, пречещ на собствениците на електромобили с автомобили..." Европа плаши китайците с мита, а корейците установиха, че от лидери в производството на батерии, се оказаха технологично изостанали и произвеждат пожароопасни батерии.
fallback
Последни