fallback

VW и Ford засега са заплашени с най-големи глоби за емисии в ЕС

Двата производителя все още са много далеч от новите стандарти за CO2

Най-големите производители на автомобили в Европа са изправени пред сериозно предизвикателство - рискът от глоби в размер на милиони долари за превишаване на установените стандарти за емисии на CO2.

Новите стандарти на ЕС ще влязат в сила следващата година, изисквайки средните емисии на въглероден диоксид на автомобил да не надвишават 93,6 грама на километър. Според анализа на Dataforce, към момента много компании все още са далеч от постигането на тази цел.

Най-застрашени от финансови санкции са Volkswagen и Ford с показатели съответно 123 и 125 грама на километър въз основа на резултатите от първата половина на 2024 г. Също така на ръба са Renault-Nissan-Mitsubishi и Stellantis, които ще трябва значително да намалят емисиите.

Toyota и BMW Group вече са по-близо до целевите стойности, но само няколко производителя - като Geely и Tesla, напълно отговарят на новия стандарт. Това подчертава значението на увеличаването на продажбите на електрически и хибридни превозни средства за постигане на екологични цели.

Ако производителите на автомобили не успеят да намалят емисиите, те ще трябва да платят глоба от 95 евро за грам отгоре на всяка продадена кола. А това крие огромни рискове за компаниите и може да доведе до промени в стратегиите за намаляване на емисиите.

fallback
  • #4
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Ха-ха, за европейските регулатори елктромобилите имат нулеви емисии. Абсолютен дебилизъм.
  • #3
    До #1 ( преди 2 месеца )
    Форд от както теглиха ножа на Фокус, Фиеста и Мондео, сега основните им приходи в Европа идват от баничарки и пикапи, които правят заедно с ВАГ и логично имат резултатите на ВАГ... Имат в Испания и Румъния по един модел, Куга и Пума но те имат твърде малък тираж за да намалят средните обеми на продажби на лекотоварната гама
  • #2
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    С други думи най-големите ентусиасти за преход към електромобили. А пък Тойота, тия електро-щайго-скептици най-близо до покриване на стандартите. Какви са тия небивалици, а, тротинетка? Май реалността не е точно както ти си я представяш?
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ВАГ - ясно. Не предлагат много хибриди и все още искат да предлагат големи двигатели (до къде стигнахме 2.0 да е голям двигател). Но Форд? Те имат основно 1.0 и хибриди.
fallback
Последни