fallback

Ford губи милиарди, след като се оказа от бъдещ модел

Концернът отмени проекта за електрическия SUV с 3 реда седалки

Ford продължава да коригира плановете си за пускането на електрически превозни средства на най-важния си пазар - този в Северна Америка, и обяви, че се отказва от разработката и пускането на голям SUV с три реда седалки. В същото време концернът ще пусна електрически пикап от начално ниво, който ще се продава на достъпна цена..

Всъщност глобалното забавяне на търсенето на електрически превозни средства накара повечето големи производители да направят промени в плановете си и Ford нямаше как да остане встрани. През миналата година концернът се сблъска с рязък спад в търсенето на електрическия пикап F-150 Lightning, въпреки че през 2022 г. той беше смятан за невероятно успешен и на два пъти плановете му за производство бяха коригирани нагоре.

Сега обаче Ford отново отчита намаление на продажбите на ЕV и по тази причина пускането на наследника на F-150 Lightning, известен като Project T3, е отложен за втори път. Той трябваше да излезе през 2025 г., като първоначално този срок беше преместен за 2026 г,.а новата промяна го отлага за 2027 г.. За разлика от преобразуването на F-150 Lightning, който използва платформата на F-150 с ДВГ, Project T3 ще има напълно оригинална архитектура.

В същото време Ford работи върху пикап със средни размери, който ще използва много гъвкава платформа за евтини електрически превозни средства, разработвана от екипа на Ford Skunkworks. Правилният превод на думата „Skunkworks“ в този случай е „отбор с право да играе без правила“. Затова и екипът, който работи по новата архитектура, е базиран в Калифорния, далеч от централата на Ford в Диърборн (Мичиган). и други центрове за развитие на компанията.

Служителите на Ford Skunkworks са освободени от корпоративната бюрокрация и безкрайното координиране на действията си с началниците си, като този подход значително ускорява развитието на новата платформа и им позволява да постигнат добри резултати - поне така твърди изпълнителният директор на Ford - Джим Фарли.

Електрическият пикап от среден размер ще бъде първият сериен модел, базиран на платформата Skunkworks на Ford, и ще излезе на пазара през 2027 г., по същество по същото време като Project T3. Мястото на производство на средноразмерния електрически пикап все още не е обявено.

В същото време обаче Ford се отказва от разработката и пускането на пазара на голям електрически SUV с три реда седалки, който беше анонсиран през миналия май, а посоченият срок за появата му беше 2025 г. Концернът ще загуби 1,9 млрд долара от отмяната на модела, но това пак е по-добре от пускането на голям и скъп електромобили, чийто успех предизвиква огромни съмнения.

Вместо нов голям триредов електрически кросоувър, Ford сега планира да пусне на пазара хибриден SUV с подобен размер. Като цяло хибридните задвижвания трябва да станат доминиращи в гамата на Ford в Северна Америка през следващите години, като дори следващото поколение тежки пикапи Ford Super Duty ще бъдат оборудвани с тях.

fallback
  • #1
    А бе... ( преди 3 месеца )
    щом Пепи Шекера превежда - вервайте му!
fallback
Последни