IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква мистерия крият фаровете на Лада 2105 и 2107?

Необичайното решение всъщност е забравена технология от миналия век

По време на соца два модела на АвтоВАЗ - 2105 и 2107, бяха сред най-желаните автомобили за масовия потребител. Някои от собствениците им останаха изненадани от наличието на пластмасови елементи в долната и горната част на фаровете. За какво всъщност служат те?


Лада


Появата на ВАЗ-2105 през 1980 г. съвпадна с Олимпиадата в Москва. Новата „петица“ използва пластмаса, която замени хромираните елементи на тялото. В резултат на новата конструкция колата вече се различава сериозно Fiat 124, който е прародител на оригиналния модел ВАЗ-2101, известен още като „Жигула“.

Основната разлика са именно квадратните фарове. Собствениците на автомобили са объркани от странните пластмасови елементи на тези фарове. Те са наричани по различни начини - „мустаци“, „лапи“ и „рога“, но никой не може да обясни защо са необходими.

Сред предположенията са най-различно опции:

за сигурно закрепване на стъклата на фаровете,

за удобна опора на корпуса на фара при сваляне,

за правилна работа на перата на чистачките на предните фарове,

за да се осигури чистотата на стъклата на фаровете чрез прекъсване на настъпващия въздушен поток.


Лада


Верният отговор обаче е различен - без пера на чистачките на предното стъкло от тези „лапи“ нямат практическа полза. Единствените изключения са някои редки „петици“ и „седмици“, чиито фарове имат малки чистачки на предното стъкло. Те дори разполагат със система за измиване на предното стъкло, свързана към тях. Такива модели на „Жигули“ се правят изключително за износ.

В този случай пластмасовите детайли служат като ограничители на движението на перата на чистачките на предното стъкло. Те гарантират, че четките покриват напълно стъклената площ на фаровете и винаги остават чисти.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #8, чистачки на фаровете имаше Волво от онова време.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Любопитно ми е от къде вземат идеята за чистачки на фаровете, от някой западен автомобил? От кой по-точно? Защото нямам спомени да съм виждал чистачки в западни автомобили.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Как става така,че коментар 6 се промени с някаква тъпня не свързана със статията,а беше за цени за фарове и заплати...
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 6 ти всеки месец ли сменяш фарове бе.За 10 години я се наложи я не. Така,че не отделяш всеки месец по 100 лв. за фар. А и заплатите в средата на 80-те бяха над споменатите от теб. 1984г. в завода който ходих на практика от УПК чистачката бе с 180 лв.Родителите ми инженер и агроном бяха съответно с 350 и 300лв. заплата.Като тези заплати бяха от преди тази година поне 2 години.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 3 седмици )
    Шекерчу го наказали - вместо редакционната неуДачия го качили в Лада от 70-те год на миналия век! )))))))))))))))))))))
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Серхио ( преди 3 седмици )
    Много сте смешни, направо жалки!
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Фйй ( преди 3 седмици )
    Петре шса биим с тия заухави статий
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 3 седмици )
    "Предно стъкло" е онова през което гледаш като караш, а това са стъкла на фаровете!
  • #1
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Глупостите на Петърч ( преди 3 седмици )
    Не Петърчо, това са ограничители на чистачките на фаровете и затова се намират там, а не на предното стъкло!