Има и други начини за осигуряване на необходимия тласък за прехода към електрически превозни средства освен стимулите за покупка от страна на властите. Това заяви в интервю за Munchner Merkur Милан Неделкович, член на борда на BMW, отговарящ за производството, като предложи създаването на специални ленти за електрически превозни средства по магистралите и безплатни места за паркиране за моделите, захранвани с батерии.
Докато второто предложение вече е реалност в няколко града, създаването на запазени ленти по главните пътища би имало положително въздействие върху имиджа на тези модели. Според Неделкович, „ако хората постоянно са изпреварвани от електрически автомобили в трафика, те биха могли сериозно да обмислят смяна на превозни средства“.
„Подобно решение би било по-осъществимо от държавните субсидии, които не са устойчиви в дългосрочен план, но са необходими в този период на преход", посочи Неделкович, като допълни, че целта на ЕС да забрани ДВГ през 2035 г. е нереалистична. Той смята, че идеята да има възможно най-много електрически автомобили по пътищата е добра, но графикът е твърде кратък.
Неделкович също изрази загриженост относно плановете на ЕС да изчисли CO2 отпечатъка от производството на батерии въз основа на енергийния микс на цялата страна.
„Този подход би наказал компании като BMW, които инвестират в зелена енергия. Нашият CO2 отпечатък ще бъде изчислен на базата на германския енергиен микс, който включва енергия, произведена от въглища, което значително ще влоши формално нашия баланс. Това вече няма да стимулира компаниите да произвеждат по възможно най-устойчивия на климата начин“, обясни един от шефовете в баварския концерн.
Неделкович разкри и подробности за промените, свързани с производството на компанията. През последните пет години групата е инвестирала 5 милиарда евро в заводите си в Германия, потвърждавайки тяхната рентабилност. Според баварците обаче конкуренцията на местно ниво става все по-трудна поради фактори като бюрокрация, разходи за енергия и високи оперативни разходи.