IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen напуска голям пазар, след като и Ferrari го би по продажби

Френската марка си тръгва от Австралия, където е рекордьор по присъствие - повече от век

Citroen обяви, че ще приема поръчки на всички нови модели в Австралия от 1 ноември 2024 г., отбелязвайки края на най-дългогодишната непрекъснато работеща автомобилна марка в страната. Причината за шокиращото напускане е слабото търсене на моделите на марката, чиито продажби през последните 5 години паднаха до около 200 бройки на година.


Citroen


Citroen присъства на австралийския пазар от 1923 г., отбелязвайки най-дългата непрекъсната серия в региона. Местната гама се състои от застаряващия C3, кросоувъра C4, SUV C5 Aircross и кросоувъра C5 X fastback. Австралийските купувачи така и не получиха новите C3 и C3 Aircross, които наскоро се появиха в Европа.

Годишните продажби на Citroen в Австралия паднаха от връх от 3803 единици през 2007 г. до 175 единици през 2021 г., като оттогава не показват реални признаци на възстановяване. През първата половина на 2024 г. компанията е регистрирала само 87 превозни средства.

Както съобщава CarExpert, френската марка отстъпва по продажби дори на нишови производители като като Maserati (200 брой за 2024 г.), Ferrari (113), Lotus (102), Bentley (102) и Aston Martin (86). Всъщност само McLaren (41) и Rolls-Royce (26) са продали по-малко коли от Citroen през първите 6 месеца на годината.

Местният дистрибутор Inchcape Australia обяви, че ще спази петгодишната неограничена гаранция на пробега с обслужване на всички автомобили в 35-те си сервизни центъра в страната. Големият проблем в случая е фактът, че френският производител се ориентира към по-малки коли, каквито не се търсят на Зеления континент.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 3 седмици )
    Не е толкова въпрос на качество, а по-скоро липсата на големи двигатели. Ситроен/Пежо упорито отказват да направят 6-цилиндрови мотори и дори уж "премиум" марката ДС е с някакъв 1.6. Няма кой да купи подобно нещо извън Европа.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Костадин. ( преди 3 седмици )
    През 2021г купих нов С3. Никога повече няма да направя такава грешка !!!
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    въпрос на мениджмънт маркетинг френска мода вина сирена мода се продава на безумни цени автомобилите също са потребителски продукт
  • #4
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Чук ( преди 3 седмици )
    То па американоканадските бангии едно качество - да ти опадат зъбите...
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    2-ри, в САЩ няма Пежо или Ситроен от 90-те години на миналия век. Уж искаха да се връщат, ама май им мина мерака. Канада все още ги има както и из южна Америка
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Франсетата ( преди 3 седмици )
    хич ги нЕма извън Европа. Досега се знае, че никой не ги купува в САЩ и Канада. Ето, че и австралийците също вече ги не рачат. Кофти качество?
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Управленски проблеми... нищо друго.