Citroen ще промени радикално облика на своя масов семеен модел С4, твърди Autocar на базата на шпионски снимки на следващото поколение и на разговори с дизайнера и изпълнителния директор на марката. Очакванията са следващата генерация да ползва много от чертите на концептуалния модел Oli, и напълно да скъса със спорния дизайн на сегашната кола.
Рендер на Autocar, показващ как би изглеждало следващото поколение на С4
„Ще пуснем на пътя кола, много подобна на Oli“, потвърджава шефът на дизайна на Citroën Пиер Льоклер пред Autocar. Компанията вече направи такава драстична промяна при по-малките C3 и C3 Aircross, а Льоклер подчертава, че те са разработвани успоредно с Oli и отварят пътя към „друга кола, която ще се появи след това и ще бъде доста изключителна“. Основните цели на този бъдещ модел - почти сигурно става дума за следващия С4 - ще са "функционалност, иновация и ниска цена - мобилност за всички“, добавя Льоклер. Той си спечели реноме още преди години със създаването на първото BMW X6.
Фейслифтът на сегашния С4 ще дебютира в Париж и ако се съди по тези шпионски снимки на Autocar, ще носи някои от чертите на дизайнерската революция на Льоклер
Разбира се, тази промяна няма да се случи много скоро: актуалният С4 е още в средата на моделния си живот. Неговият наследник трябва да дойде най-рано през 2026, освен ако компанията не ускори нещата. Но елементи от новия дизайн със сигурност ще се появят още при фейслифта, планиран за дебют на автосалона в Париж тази есен.
Следващият С4 ще бъде на бюджетната платформа Smart Car на Stellantis. Това ще е втората вълна модели върху тази архитектура, след като първата вече е факт в лицето на C3, C3 Aircross, Fiat Grande Panda и Vauxhall Frontera.
Изпълнителният директор на Citroën Тиери Коска приветства гъвкавостта на платформата и потвърди, че Citroën ще я използва за пускане на по-големи автомобили, намеквайки за планове за нов модел между C3 Aircross и следващото поколение C5 Aircross SUV.
Интервю на Пиер Льоклер за Automedia.bg вижте във ВИДЕОТО: