IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jaguar шокира – спира да продава коли за година

Марката обещава да се завърне с невиждано GT, ще гони висока цена, а не брой продажби

Jaguar е готов да предприеме смела стратегическа стъпка като част от прехода си към превръщане в ексклузивна EV марка. Компанията няма да продаде нито една нова кола цяла година. Британската марка обеща да стане „луксозна изцяло електрическа марка“ от 2025 г., но за да го направи, ще трябва да вземе 12-месечно прекъсване от пазара.

 
Jaguar I-Pace


Последният останал модел с двигател с вътрешно горене в продажба ще бъде F-Pace SUV, който трябва да се оттегли в началото на следващата година. Това е единствената останала кола на легендарната марка, която наскоро потвърди, че I-Pace EV и E-Pace SUV скоро ще бъдат спрени от производството. 

Управляващият директор на Jaguar – Роудън Гловър каза в интервю пред Autocar, че ще има период, в който Jaguar няма да се продават в Обединеното кралство. Той потвърди, че доставките там на знаковия нов електрически GT на марката няма да започнат преди 2026 г., оставяйки празнина от около една година. През това време шофьорите няма да могат да си купят нов Jaguar в Обединеното кралство. „Да, ще има такъв период“, потвърди шефът. Той също така съобщи, че същото ще се случи с някои европейски пазари преди края на тази година, но не уточни кои.

Водещият SUV с двигател с вътрешно горене ще остане достъпен за клиентите в Обединеното кралство до началото на 2025-а. Със спирането на F-Pace след броени месеци остава година, в която Jaguar няма да има нито една нова кола на пазара. По това време, Глоувър каза пред Autocar, търговците на дребно ще се фокусират върху употребявани автомобили и следпродажбено обслужване.


Глоувър, Jaguar


За да поддържа интереса на шофьорите, Jaguar ще представи първата концепция от първото си ново поколение изцяло електрическа гама този декември. Това ще бъде GT с нисък покрив и четири врати с изцяло нов дизайнерски език за Jaguar, който ще определи бъдещето на марката само за електричество. Вероятно ще струва около 100 000 паунда, с пробег от 700 километра и мощност от 575 к.с. Шефовете на Jaguar обещават това да бъде най-мощната кола, която някога са продавали.

Двата модела по петите на GT ще бъдат голям седан и SUV, които  трябва да пристигнат през 2028 г. През март марката обяви, че ще намали тази година производството само до SUV модели,  тъй като смело продължава с амбициите си да премине изцяло на електричество от 2025 г.

Фабриката до Бирмингам спря производството на автомобили през юни – там се правеха XE, XF и F-Type. Само екземпляри от E-Pace, F-Pace и електрически I-Pace SUV трябва да се произвеждат в Австрия до края на годината, преди окончателно да се откаже от двигателя с вътрешно горене.

Automotive News Europe съобщи, че главният изпълнителен директор на компанията Адриан Мардел е казал на инвеститорите на 19 юни: „Ние елиминираме пет продукта, всички с по-ниска стойност. Нито едно от тях не са превозни средства, от които сме спечелили пари, така че ги заменяме с нови“.

Петте модела, изхвърлени от групата-майка JLR (бивш Jaguar Land Rover) бяха спортният автомобил F-Type, компактният SUV E-Pace, седанът от среден размер XE, седанът XF premium и електрическият SUV I-Pace – всички те предлагат „близо до нулева доходност“. Единственият модел, който остава в производство, е F-Pace - отговорът на Jaguar на голям луксозен SUV. Jaguar съкращава двойно срокове към изцяло електричество почти - десетилетие преди някои марки.

 
Jaguar F-Pace 90 Anniversary Edition


Създаването на сзамващи нови електрически автомобили също е част от плана. Глоувър твърди, че неразличимите в масата коли, които се предлагат на пазара, са част от вината за липсата на продажби на нови EV. „Ако го погледнем, това е доста хомогенен сектор и подозирам, че това може да е част от причината, поради която секторът на BEV леко се спря”, каза шефът, „Избрахме да гоним цена пред обем, поради което отидохме до високи точки. Не бих казал, че развитието на пазара на EV е неуместно. Но може много повече”.
  

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    истината е... ( преди 3 месеца )
    явно за да покрият новите изисквания трябва да преработят доста сериозно наличните модели и като гледам продажбите това няма финансова обосновка. Само вижте колко модели на другите производители напуснаха сцената.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Закривай!
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До друг гост ( преди 3 месеца )
    "Друг Гост ( преди 2 часа )До 2 - зависи - някои успяват. VW продават Туарег и като Ауди и като Порше и като Бентли и като Ламборгини, Тойота продава като Лексус... и т.н." Аналогията ти няма нищо общо с моя пример за липса на стойност, създадена от производителя. При твоите примери един производител е създал стойност, която продава под различните си собствени марки, а не се опитва да продава чужда стойност под собствена табела. СЪЗДАВАНЕТО на стойност движи прогреса и конкyренцията.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    6-ти, Ягуар само на хартия и претенцци (б)е останал в "премиум" клас. Когато изкараха масовите модели - имаше някакъв интерес, но много бързо отшумя и сега с 1г пауза, ще изчезнат от радара. Там нещатата миришат здраво на некадърно управление.. (освен ако не е било съвсем целенасочено). ЛР се държат някак си все още над водата
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Вероятно са го сметнали и има пазарна логика в преминаването изцяло на електрически. Естествено, че има риск, но тъй или иначе те са в премиум класа и клиентите им ще поемат каквото им се предложи, най-малкото защото са по-ексклузивни от германските играчки от пуканки, дето акцента е изцяло върху мониторите, кристалния интериор и възможността да ти свети в лилаво. Паузата от 1 година обаче може и да ги прецака (освен ако не е само за Англия, а в Щатите продължат да продават).
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 2 - зависи - някои успяват. VW продават Туарег и като Ауди и като Порше и като Бентли и като Ламборгини, Тойота продава като Лексус... и т.н.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Жалко за тази компания с големи традиции - да почива в мир
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само аз ли си мисля че няма една свясна нова кола и май искат и по - скапани да започват да ги прават.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да вървиш след най-голямата печалба на всяка цена, никога не е било най-добрата стратегия. Важното е да продадеш и стойност, а печалбата сама ще дойде. Не можеш да разчиташ само на стойността, добавена от табелката на капака с твоето име. Mercedes вече пробваха с надпис mercedes върху Навара, а Toyota пробва да сложи надпис Toyota върху електрическо subaru и електрически китайски автомобил, но както видяхме всички тези опити бяха неуспешни. Дано и тези не пробват да продават табелки
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По скоро татагуарите приключиха. От една луксозна марка, се превърна в една от многото масовки, като управлението на компанията не се погрижи а се задържи и там. Сега са решили а продават скъпи играчки. А дано, но надали.