fallback

С колко лъжат за разхода най-популярните автомобили?

Модел на Suzuki е с най-голямо разминаване, пет кросоувъра всъщност харчат по-малко от обявеното

От Дизелгейт насам, регулаторите по света се опитват, поне на думи, да принудят автомобилните производители да декларират по-реалистичен среден разход за продуктите си. Но и приетият нов стандарт за тестване WLTP оставя доста вратички, твърдят от Австралийската автомобилна асоциация (AAA). С помощта на правителствена субсидия от 14 млн. долара, ААА проведе свои собствени тестове за разхода и емисиите в реалния живот. След 4 години изпитания организацията твърди, че много модели все още надхвърлят обявените числа за среден разход, и особено за токсични емисии. Все пак разликите между обявеното и реално постижимото са далеч по-малки, отколкото преди десетилетие.       Тестовете на ААА максимално покриват стандартите на ЕС - и намаляват до минимум субективни фактори като стила на шофиране. Снимка AAA Australia        Естествено, много шофьори са констатирали драстично по-висок разход от обещания в резултат на собствения си стил на шофиране - по-агресивен, с повече резки ускорения и спирания, и по-малко предвиждане на пътната ситуация. Но при ААА става дума за тестове, повтарящи идеално европейското законодателство в тази област. „Ако хората разчитат на лабораторните тестове, може да се окажат с кола, която струва повече за експлоатация или е по-мръсна, отколкото са очаквали“, коментира Майкъл Брадли от ААА. Тестовата процедура „гарантира повторяемост на разхода на гориво и резултатите от CO2 и минимизира влиянието на човешки фактори като стил на шофиране и променящи се потоци на трафик“. Резултатите се предоставят на правителствени агенции, които се борят с т. нар. greenwashing - тенденция производители да лъжат за екологичния ефект на продуктите си.               Кой с колко се разминава с официалния разход (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Такива тестове са безполезни, защото разхода зависи от мноо неща. Външна темература (съответно на колко е настроен климатика). кой е за волана - стил на каране., качество на горивото, дали е 95 или 100 октана (или подобни). конкретно в щатите дори е по ниско отканов, 85 / 87 ли беше..Незнам дали 2-*** различни шофьора, могат да докарат еднакъв разход на една и съща кола.
  • #5
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Гледам, че има и едно Волво в теста. Ако е бензиново, тези +9% са даже малко. Това е една много лакома кола!
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Все пак тестът е от държава, в която повечето "магистрали" са с ограничение 100 км/ч. Имат 130 на 1-2 места, а някъде по изключение е 110.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Разлика под 10% е напълно допустима и не следва да се разглежда като измама.. Разхода зависи от много фактори. На първо място е начинът на шофиране. Не е за подценяване и качеството на горивото. Също и от температурата и надморската височина. И разбира се колко екстри са включени. Най много консумира климатикът. После са светлините и аудио системата. Всяка една работеща ел. система по автомобила вдига разхода с някакъв минимален процент. Но когато работят всички неща се натрупва.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Малко е трудно с дефиницията за нормален човек :D и най-големия аграрен уро.д смята себе си за напълно нормален
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трябва да има и тест "норамлен човек кара", че бая от техните тестове ще предизвикат здръстване или дори ще са в нарушение със зкаона, ако са на пътя.
fallback
Последни