Скоростният лост: за много хора той е неотменна част от шофьорското преживяване, и подчертава усещането за контрол върху автомобила. Но напоследък класическият лост, разположен долу върху централната конзола, е изчезващ вид. Дизайнерите и инженерите на Skoda обясниха защо те са решили да го премахнат и заменят с други типове превключватели в новите модели на чешката компания.
Причината е проста: по-добро използване на вътрешното пространство. „Чрез преместването на селектора зад волана, ние подобряваме ергономичността за водача, като същевременно правим пространството на централната конзола по-практично за всички пътници в автомобила. Това е в съответствие с ДНК-то на марката Skoda“, обяснява Радослав Хорак, който отговаря за концептуалния интериорен дизайн в чешкия автомобилен производител.
Даркудис намеква, че подобна еволюция ще претърпи и селекторът при следващото поколение на Octavia. Фейслифтът на сегашното ползва селектор на традиционната позиция върху централната конзола, но значително умален по размери. Все пак има вариант бъдещата Octavia да запази и ръчните скорости. „Възможно е да се проектират две решения за централната конзола за автомобили с ръчна и автоматична скоростна кутия“, потвърджава Хорак.
Как работи селекторът на кормилната колона
Селекторът на кормилната колона зад волана се използва за избор на режимите на шофиране по същия начин, както при съществуващите дизайни: P за паркиране, N за неутрално, D (или S) за напред и R за заден ход. P се избира чрез натискане на бутона от дясната страна на скоростния лост; другите позиции се избират чрез завъртане на скоростния лост напред или назад. От неутрална позиция (N), въртенето напред избира режимите D или S (спортна смяна) напред, въртенето назад избира режима R на заден ход. Селекторът се връща в неутрално положение след всяко завъртане. Можете да завъртите селектора „през две позиции“, така че режимът D да може да бъде избран от режим R с едно движение и обратно.