fallback

Skoda обясни защо премахва класическия скоростен лост

Новите Kodiaq и Superb очертават тенденцията и за останалите модели на чехите

Скоростният лост: за много хора той е неотменна част от шофьорското преживяване, и подчертава усещането за контрол върху автомобила. Но напоследък класическият лост, разположен долу върху централната конзола, е изчезващ вид. Дизайнерите и инженерите на Skoda обясниха защо те са решили да го премахнат и заменят с други типове превключватели в новите модели на чешката компания.                 Най-сериозно отклонение от старата схема предлагат новите Superb и Kodiaq - при върховите модели селекторът на автоматичната скоростна кутия, която е единственият избор за тези автомобили, е преместен зад волана.

Причината е проста: по-добро използване на вътрешното пространство. „Чрез преместването на селектора зад волана, ние подобряваме ергономичността за водача, като същевременно правим пространството на централната конзола по-практично за всички пътници в автомобила. Това е в съответствие с ДНК-то на марката Skoda“, обяснява Радослав Хорак, който отговаря за концептуалния интериорен дизайн в чешкия автомобилен производител.                 „Нашата марка е фокусирана върху практичността и премахването на селектора на скоростите от централната конзола означава, че можем да използваме пространството между седалките за съхранение и други функции. Това също е стъпка към симетричен интериорен дизайн, където централната секция не обслужва само шофьора, но и всички пътници в колата,” добавя неговият колега, интериорният дизайнер Димитриос Даркудис.                   Според Хорак подобно решение е неизбежно последствие от техническия напредък в последните години, особено в областта на автоматичните трансмисии. Новата позиция на селектора до волана изисква технологията shift-by-wire, т.е. напълно електронен избор на предавка. Доскоро дори колите с автоматични трансмисии имаха все пак механичен режим за избор на предавка. Появата на shift-by-wire премахна всички ограничения при мисленето къде да позиционирате този селектор.         Селекторът при Octavia - на познатото място, но значително смален

       Даркудис намеква, че подобна еволюция ще претърпи и селекторът при следващото поколение на Octavia. Фейслифтът на сегашното ползва селектор на традиционната позиция върху централната конзола, но значително умален по размери. Все пак има вариант бъдещата Octavia да запази и ръчните скорости. „Възможно е да се проектират две решения за централната конзола за автомобили с ръчна и автоматична скоростна кутия“, потвърджава Хорак.       Сегашните неконвенционални места за скоростния лост не са новост за Skoda, припомня компанията. Още първият й модел - Laurin & Klement - има лост извън купето 

       Как работи селекторът на кормилната колона

Селекторът на кормилната колона зад волана се използва за избор на режимите на шофиране по същия начин, както при съществуващите дизайни: P за паркиране, N за неутрално, D (или S) за напред и R за заден ход. P се избира чрез натискане на бутона от дясната страна на скоростния лост; другите позиции се избират чрез завъртане на скоростния лост напред или назад. От неутрална позиция (N), въртенето напред избира режимите D или S (спортна смяна) напред, въртенето назад избира режима R на заден ход. Селекторът се връща в неутрално положение след всяко завъртане. Можете да завъртите селектора „през две позиции“, така че режимът D да може да бъде избран от режим R с едно движение и обратно.        

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имам известни идеи да те посъветвам къде да си държиш ръката, но не е за форум.
  • #14
    бъчваря ( преди 1 месец )
    9, те Мерцедес разкараха скоростния превключвател зад волана, Шкода обаче явно не са забелязали това.
  • #13
    бъчваря ( преди 1 месец )
    А къде ще си държа ръката? За тая ергономичност не са ли помислили? И кога скоростният лост е пречел на някого?
  • #12
    Кристиян Първанов ( преди 1 месец )
    Тази "невероятна иновация" е една от най-глупавите грешки на VW групата ! Сега за Шкода те за да влезнат в обяснителен режим си представете колко благодарствени коментари има по въпроса! Това ,че е много безумно с лоста до кормилото е ясно сигурно се свиква с веднъж два пъти на 80 % от потребителите да превключат 2-3 пъти на задна но колко от вас колеги ползват безумният мултифункционален лост от ляво за мигачи ,фарове и чистачки....това е най-безумното нещо което съм ползвал !
  • #11
    Xxx ( преди 1 месец )
    Премахнахте нещо което стърчи,,,,, в следсщите версии можем да очакваме дупка в която трябва да бъркаш с два пръста???
  • #10
    Механика ( преди 1 месец )
    Глупости пишат тука! Хубавият, Голям, Здрав класически лост, са го махнали по молба на участниците в откриването на олимпийските игри.Те се аргументирали, с това, че няма върху какво да сядат след за закриването на игрите.Пичовете от Шкода, щот съ широкоскроени, им аризват лоста, ,,барабар с дръжката",нали, за станат и те самите още по-широко скроени. ,,Се ла ви", дет викат у наше село. И са, че карате Шкодите без лос, заради тия ...
  • #9
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Мерседес от диста години го имат. При мен имаше период на даптиране, все търсех скоростен лост долу. А и имаше стрес като трябваше да включа чистачките, от лявата страна на волана има сериозно струпване на превключватели - мигачи, фарове, чистачки, круиз контрол...
  • #8
    До 5 ( преди 1 месец )
    Инсталирай си чип да помага малко с обработката. Статията нищо не пробутва, шкода обясняват защо те са прибегнали до превключвател на волана. Нито твърдят, че те са го измислили, нито, че техният е най-хубав.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако ще си мерим знанията, навремето на Трабант и Вартбург лостът беше зад волана. А те бяха с ръчни скорости! Не бива да се забравя, че и Майкрософт се опитаха да махнат бутона Старт, ама нещо не им се получи.
  • #6
    Jojo ( преди 1 месец )
    Citroen e така от 25г за автоматика.Щатите моделите са така от 70гКрайно иновативно, че чак новина.
fallback
Последни