fallback

Тестваме, докато се счупи: как Toyota създаде новия Land Cruiser

В ДНК-то на тази кола е да отиде навсякъде и да се върне, а това е трудно с електрическо задвижване, обяснява Минору Такаяма

От всички модели с най-дълъг стаж на пазара, Toyota Land Cruiser е може би най-трудният за разработване. Продавана в повече от 170 страни и предпочитан транспорт за ООН и различни хуманитарни агенции – да не говорим за някои национални армии и терористични организации - Land Cruiser е кола, която трябва да издържи на абсолютно всичко.                      От поколения този всъдеход е известен със своята здравина и офроуд способности. И така, как ще направите една от най-здравите коли в света още по-здрава? "Тестваш го, докато се счупи", казва Минору Такаяма, заместник главен инженер на новия Land Cruiser 250, в разговор със списание Car.

„Имаме процеса kowashikiri - буквално „унищожен“ на японски, при който тестваме нещо, докато част от него се счупи. След това усъвършенствате въпросната част и тествате повторно, за да откриете слабите места", обяснява Такаяма. "Този процес е уникален за Land Cruiser“.                   Едно от усъвършенстванията при новото поколение е възможността за разкачване на стабилизиращата щанга, което дава повече гъвкавост при тежък офроуд - подобно на Jeep Wrangler Rubicon. Друга новост са подсилените диференциали, които вече могат да се отключват по-бързо, ако колата заседне. Същевременно усилията на инженерите са били насочени не само към високата проходимост, но и към комфорта на возене - област, в която предишният Land Cruiser 150 оставяше много да се желае. „Предишният модел беше проектиран да прилича повече на Land Rover, но за този най-нов модел се опитахме да се върнем към корените – да върнем част от традиционния Land Cruiser“, настоява Taкаяма.                   Какво следва? Засега новият 250 ще дойде само на отделни европейски пазари, и само с дизелово задвижване. Догодина идва и мек хибрид, чиято основна цел е да направи колата по-плавна и по-тиха, а не толкова по-икономична, разкрива Такаяма. Американският и китайският пазар ще получат пълна хибридна версия, споделяща задвижване с пикапа Tacoma. А електрически Land Cruiser? За него ще трябва да почакаме. "Като компания ние трябва да мислим за електрически модели, за да станем въглеродно неутрални. Но днес не можем да предложим вариант с батерия за Land Cruiser. Трябва да вземем предвид, че той се продава в 170 държави, а ДНК-то на Land Cruiser е, че може да отиде навсякъде и да се върне оттам здрав. Това е много трудно с електрическото задвижване".         

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    С цялото ми уважение към land cruiser, който е страхотен автомобил, подобно изказване за електрификацията точно пък от Toyota е най-малкото нелепо. "Това е много трудно с електрическото задвижване" - как няма да ви е трудно, след като дори за първият си лек автомобил с електрическо задвижване, успяхте да постигнете антирекорд - 14,5 часа за изминаване на 1000 км, които конкyренцията изминава само за 9 часа. Почти ще отиде и ще се върне преди Toyota да е стигнала.
  • #2
    Владо ( преди 3 месеца )
    Land Cruiser е наистина най-високото ниво в бранша.И както имаше една приказка:Ако искаш да отидеш накрай света - купи си Land Rover.А ако искаш и да се върнеш оттам - вземи Land Cruiser...
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    хареса ми ... " да отиде навсякъде и да се върне.." (дори и пордължението за е-задвижването).
fallback
Последни