fallback

Тестваме, докато се счупи: как Toyota създаде новия Land Cruiser

В ДНК-то на тази кола е да отиде навсякъде и да се върне, а това е трудно с електрическо задвижване, обяснява Минору Такаяма

От всички модели с най-дълъг стаж на пазара, Toyota Land Cruiser е може би най-трудният за разработване. Продавана в повече от 170 страни и предпочитан транспорт за ООН и различни хуманитарни агенции – да не говорим за някои национални армии и терористични организации - Land Cruiser е кола, която трябва да издържи на абсолютно всичко.                      От поколения този всъдеход е известен със своята здравина и офроуд способности. И така, как ще направите една от най-здравите коли в света още по-здрава? "Тестваш го, докато се счупи", казва Минору Такаяма, заместник главен инженер на новия Land Cruiser 250, в разговор със списание Car.

„Имаме процеса kowashikiri - буквално „унищожен“ на японски, при който тестваме нещо, докато част от него се счупи. След това усъвършенствате въпросната част и тествате повторно, за да откриете слабите места", обяснява Такаяма. "Този процес е уникален за Land Cruiser“.                   Едно от усъвършенстванията при новото поколение е възможността за разкачване на стабилизиращата щанга, което дава повече гъвкавост при тежък офроуд - подобно на Jeep Wrangler Rubicon. Друга новост са подсилените диференциали, които вече могат да се отключват по-бързо, ако колата заседне. Същевременно усилията на инженерите са били насочени не само към високата проходимост, но и към комфорта на возене - област, в която предишният Land Cruiser 150 оставяше много да се желае. „Предишният модел беше проектиран да прилича повече на Land Rover, но за този най-нов модел се опитахме да се върнем към корените – да върнем част от традиционния Land Cruiser“, настоява Taкаяма.                   Какво следва? Засега новият 250 ще дойде само на отделни европейски пазари, и само с дизелово задвижване. Догодина идва и мек хибрид, чиято основна цел е да направи колата по-плавна и по-тиха, а не толкова по-икономична, разкрива Такаяма. Американският и китайският пазар ще получат пълна хибридна версия, споделяща задвижване с пикапа Tacoma. А електрически Land Cruiser? За него ще трябва да почакаме. "Като компания ние трябва да мислим за електрически модели, за да станем въглеродно неутрални. Но днес не можем да предложим вариант с батерия за Land Cruiser. Трябва да вземем предвид, че той се продава в 170 държави, а ДНК-то на Land Cruiser е, че може да отиде навсякъде и да се върне оттам здрав. Това е много трудно с електрическото задвижване".         

 

fallback
  • #13
    Бай Танас ( преди 3 месеца )
    Дс вкарат мотора от GX550 и Секвоя 3.4 битурбо и да сложат една 30 kw батерия за допълнителна мощност и за задръстванията. С едно допълниъелно о ТРД про окачване ще изнасили конглокенцията. Направо ше изкъртят конглокенцията. И дизела 2.8 не е лош . И между другото не съм видял китаец или нещо различно от премиум да ме изпревари
  • #12
    АХМАТ СИЛА ( преди 3 месеца )
    За всички "разбирачи"имам Ланд Крузер 90 от 1997 година и продължавам да го карам и сега така че духайте супата и се карайте вашите таратайки
  • #11
    Jojo ( преди 3 месеца )
    Все класни разбирачи под статията - като в Хоремага на Ботунец....
  • #10
    до 6 ( преди 3 месеца )
    От много време ЛК е смешен - сеоскостопанска машина, която Тойотка се опитва да продава като луксозна кола. Над 90% от продажбите и са за движение в града. Нямаше да е смешен, ако я бяха запазили като уталитарна кола на ниска цена. Тогава всичките и недостатъци - а те са много и сериозни - щяха да са пренебрежими. Но в момента това е модел, който предизвиква единствено и само насмешка към собственика му.
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    един Дръстер ги прави смешни тия оризари
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Toyota са толкова технологично изостанали, че не знам дали успяха да оправят проблема с зарежданията при отрицателни температури. Представяте ли си всъдеход, който дори да има налична зарядна станция, не може да зареди като падне сняг и така до пролетта. Излагат се.
  • #7
    Гошо ( преди 3 месеца )
    С тия пластмаски отдолу под бронята отпред, дето ще останат на първия висок бордюр, ме изгубиха. А да, и със задължителният хибриден двигател.
  • #6
    стара слава ( преди 3 месеца )
    сега ленд круйзера е смешен - с тези остарели и маломощни дизелчета, с абсурдното си поведение на асфалт, слаби спирачки и ред други недоглеждания, тип "счупи се".
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Голяма грешка на правиха като махнаха ръчната скоростна кутия. Особено за модела класическия модел 70 ( в средата на снимката) и за пикапа Hilux. Ръчната кутия е незаменима офоруд. Автоматиците не дават такъв контрол и такова директно предаване на мощността към колелата. За надеждност да не говорим. Ръчката е безпроблемна и лесна за обслужване.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дълго тестване ще да е било, при положение, че двигателят се чупи на 1000 км и това се отнася за ВСИЧКИ произведени бройки, та сега заменят всички двигатели. Скоростната кутия е със същото качество - масови оплаквания.
fallback
Последни