fallback

Съдебно дело застрашава милиони дизелови автомобили в Европа

Нова процедура за измерване на емисиите може да спре моделите с Евро 5 и дори някои с Евро 6

Не само 2035 г. застрашава бъдещето на автомобилите с вътрешно горене. В момента в процедура, която в момента тече в Съда на Европейските общности, Европейската комисия променя правното си становище относно съответствието с автомобилните емисии за по-старите модели, като настоява, че ограниченията трябва да се спазват във всяка ситуация на шофиране, дори когато автомобилът е напълно натоварен. Преди това се прилагаше само при стандартизирани и сравними условия на изпитване.

Ако бъде приета промяната, това може да означава край на всички одобрени за Евро 5 дизелови автомобили и дори за някои Евро 6. В случая става въпрос за милиони преводни средства в цяла Европа, като само в Германия техният брой е 8,2 млн.

Въпросът беше повдигнат от германския министър на транспорта Фолкер Висинг в отворено писмо, изпратено до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен. Висинг призова за „край на политиката на Брюксел срещу автомобилите. Хората се нуждаят от колите си и не искат да им бъдат отнети. Европейската комисия трябва да действа бързо".

Основата на готвената промяна са процедурите за измерване на емисиите на отработени газове. По-конкретно, до 2017 г. цикълът на одобрение на NEDC измерва в одобрени лаборатории дали емисиите на замърсители отговарят на граничните стойности. Система, която след това отстъпи място на RDE, по-близо до реалните стойности на шофиране, с тестове по обществени пътища.

Факт е, че старите дизели Евро 5 и Евро 6 са валидирани по цикъла NEDC. Според Висинг, ако процедурата на Европейската комисия е успешна, тя ще има обратно действие, тоест резултатът ще означава сбогом на милиони и милиони автомобили. В писмото си министърът настоява Фон дер Лайен бързо да измени разпоредбите, които тя смята за „съмнителни", като изясни преди решението на Европейския съд (ECJ), очаквано през ноември. Целта е „да се избегнат сериозни последствия за милиони засегнати граждани и за европейската икономика“.

Според министъра последиците от решението „не само ще засегнат автомобилната индустрия, но преди всичко гражданите, които са закупили и използват такива превозни средства, разчитайки на съществуващите разпоредби. Всички хомологации Euro 5 ще бъдат поставени под въпрос."

"Европейската комисия и нейният председател изглеждат решени да проведат истинска кампания срещу автомобила и индивидуалната мобилност", продължи германският министър.

Все пак трябва да се подчертае, че ADAC (Германският автомобилен клуб) определи изявленията на Wissing като „неподходящи“, като посочи, че „според нашите адвокати промените в процедурата за измерване за одобрение на превозно средство на по-късна дата не могат да бъдат се прилага със задна дата“. Следователно няма опасност за собствениците на автомобили Евро 5.

Затова трябва да се изчака Европейската комисия да даде пояснени, като отговори на писмото на германския министър или публикува прес-съобщение, за да премахне всякакви съмнения относно възможността за извеждане от експлоатация на дизелови автомобили Евро 5.

fallback
  • #20
    Ко рече, ко? ( преди 2 месеца )
    "За разлика от пожарите, които са веднъж на няколко години " ?!?! Вярно ли са веднъж на няколко години? Последните 10 години не помня лято без тежки горски пожари в България, че и цяло южна Европа! А последните години вече обхващат сметища, села, индустриални зони. Особено в България да гори сметище е екологично-генетична катастрофа!Наличната техника едва ли може да хване всички химични елементи които се изпускат от там при пожар!А със сигурност се образуват и нови,неизследвани до сега!
  • #19
    До 18 ( преди 2 месеца )
    Ще дадеш ли достоверен източник на тази информация или си мислиш, че си в час по свободни съчинения!? "там където живеят най-много хора" са и най-големите индустриални паркове!Но предполагам си на село и за тебе градо са само МОЛове!*** да поживееш в Русе например,край Монтюпе да подишаш чистия въздух от само 15% замърсяване от индустриални източници!Научно и многократно е доказно процента замърсяване от автомобилите!Има хиляди източниц за това!Чакам източниците за твоето твърдение!
  • #18
    До 16 ( преди 2 месеца )
    "Все пак замърсяването на въздуха от автомобилите е 15%, разкажи нещо за останалите 85!" Пълни глупости. Там където живеят най-много хора - в големите градове, 85% от замърсяването в центъра на градовете е от транспорта. За разлика от пожарите, които са веднъж на няколко години и организмът има време да се изчисти от вдишаните отрови, ежедневното приемане на отрови от транспорта не дава шанс за изчистване, а става обратното - натрупване.
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Смоче, пуши една цигара и се успокой малко!
  • #16
    До СМОГ ( преди 2 месеца )
    А за благините които се сеят над цяла Европа със дъжд и вятър от стотиците хиляди снаряди които се взривяват в Украйна във война насърчавана от същите тези зелени които искат забрана на Евро 5, пък хич не ми се говори!Бива малко да свалиш капаците и да се огледаш. Все пак замърсяването на въздуха от автомобилите е 15%, разкажи нещо за останалите 85!
  • #15
    До СМОГ ( преди 2 месеца )
    Доста си висял в задръстванията и то в кола без филтър за купето? Само пожарите в Южнаа България последните два месеца са избълвали в атмосферата повече отровни газове и сажди от колкото всички коли в България за последните 2 години.За коктейла отрови от пловдивското сметище изобщо да не говорим!Европа ако беше наляла парите за купуване на електрички,в защите от пожари и бърза реакция при такива щеше да има много по-голям смисъл!
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    земята е плоска и се намира в космически вакуум време е земята да спре да се върти и да слезете да се поразтъпчете малко или няма кинти да отидите до морето и затова ръсите бисери в неделя следобед
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като гледам все шофьори с разрушени мозъци и белодробни проблеми са по кръстовищата.
  • #12
    СМОГ ( преди 2 месеца )
    "Висенето в задръствания разрушава мозъка" - Аутомедия, 03.02.2023Причината за това е в изгорелите газове от дизеловите автомобили, които хората са принудени да вдишват, докато седят в колата. Изследването е установило, че изгорелите газове унищожават не само белите дробове, но и човешкия интелект". Да гориш отрови в затворена атмосфера насред космически вакуум е като да си пъpдиш в скафандъра. "Има 2 безкрайни неща: Космосът и човешката глупоcт, но не съм сигурен за Космоса" - Албърт Айнщайн
  • #11
    СМОГ ( преди 2 месеца )
    Твърдите дизелови частици, навлизат директно в кръвопотока - рак, сърдечно-съдови. Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси - белодробни възпаления, разрушена устойчивост на пневмония и инфлуенца. Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата. Серен двуокис -астма, намален белодробен обем. Сажди, cгyp, отрова
fallback
Последни