fallback

Електрически Mercedes се запали и прати 21 души в болница

На пожарникарите им бяха нужни 8 часа, за да загасят пламналия EQE (ВИДЕО)

Седан Mercedes-Benz EQE се запали на паркинга на южнокорейски жилищен комплекс, предизвиквайки голям пожар. Токсичните изпарения изпратиха 21 души в болница без опасност за живота, а 70 други превозни средства бяха повредени.

Инцидентът е станал в град Инчеон в Южна Корея и е заснет от камери за видеонаблюдение от подземния паркинг. Вижда се как електрическият седан изпуска бял дим, докато е паркиран и не се зарежда, като най-вероятно огънят тръгва от монтираната на пода батерия. Няколко секунди по-късно EQE избухва в пламъци, като по-късно огънят се разпространява към близките превозни средства.

Според противопожарната служба в Инчеон пожарът е избухнал около 6.15 сутринта на първия сутеренен етаж на жилищния комплекс. Общо 177 спешни екипи и 80 единици техника са изпратени на място. Местни медии съобщават, че потушаването на пожара е отнело 8 часа.

Заради силното задимяване общо 209 жители е трябвало да бъдат евакуирани, като близо половината от тях бяха спасени от пожарникари от стълбите и балконите. 20 жители - включително седем бебета и деца на възраст под 10 години, са настанени в болницата след вдишване на дим, заедно с един пожарникар.

Говорител на местния клон на Mercedes-Benz коментира инцидента пред Korea JoongAng Daily: „В момента не можем да потвърдим подробности за точния модел и батериите. Приемаме това много сериозно и ще направим всичко възможно да си сътрудничим с противопожарните власти, за да установим точната причина.“

Полицията и пожарната започнаха разследване за причините за пожара. Експертите спекулират, че EV може да е участвал в сблъсък преди инцидента, причинявайки повреда на батерията, което води до прегряване. Въпреки че Mercedes не потвърди, седанът EQE използва литиево-йонна батерия, произведена от CATL, с капацитет от 90,6 kWh.

Съобщава се, че пожарът е причинил щети на около 70 други превозни средства, паркирани наблизо, и е изпратил черен дим високо в небето. Комплексът включва 1581 апартамента в 14 сгради, като пожарната е получила 197 сигнала.

fallback
  • #11
    До 11 ( преди 4 месеца )
    Не съм правил частно разследване и не съм разпитвал лично свидетели. Доколкото разбирам ти си направил такова разследване и имаш различна версия. Ще я споделиш ли? Колко са изгорелите автомобили че в новините не могат да се разберат дали са 1400 или 1500? Онова дизелово SUV снимано на камерите, от което е започнал пожара deep fake видео ли е? Ти да не си онзи свидетел, който лично беше видял че Тесла е запалила паркинга и го написа в коментарите преди официалната версия по новините?
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ти като пишеш нещо проучи ли фактите около лутън или по телевизора така ти казаха
  • #9
    До 6 ( преди 4 месеца )
    "анонимен ( преди 3 часа )До #5 То е вярно че по често се палят ама не вкарват 20 души в болница и не унищожават други 70 автомобила." Абсолютно вярно. Всичко при ДВГ е много по-добро отколкото при електромобилите. Ето например дизеловия SUV на летище Лутън, не се изложи с някакви смешни 70 автомобила, а подпали цели 1500. Психопата даже беше видял с очите си че летище Лутън било запалена от Тесла. Ама ние на официалната версия или да вярваме или на психопата, който днес излъга само 37 пъти.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    искам да видя кой е този умник който на законодателно ниво е вписал че всички нови сгради трябва да имат места за паркиране или гараж за всяко едно домакинство жилищата се проектират за да живеят в тях хора автомобилите са средство за придвижване които при работа отделят опасни газове и нямат място в жилищна сграда задължение на общината е да осигурява инфраструктура за паркиране и придвижване на ппс и мпс колко сгради и хора трябва да пострадат преди това малоумие да бъде премахнато от зут
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако там е имало още десетина подобни щеше от всичко да остане една голяма черна дупка!
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Средната възраст на автомобилите с двг е 12 години, средната възраст на електромобилите едва ли има 3. Пряко сравнение е повече от безсмислено. Най-често се палят коли над 20 години с незаконни модификации по електрическата система. А сред тях електромобили няма.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До #5 То е вярно че по често се палят ама не вкарват 20 души в болница и не унищожават други 70 автомобила.
  • #4
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Статистически погледнато - брой коли самозапалили се коли с ДВГ/брой произведени. После същото с електричките ;). Оставям сметките на вас. Ако искате направете отделна сметка за коли претърпели лек инцидент или удар ниско в шасито.
  • #3
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Вярно е. По-малко се палят от бензиновите които се палят ежедневно дори в България. Няма статия за запален електромобил в световен мащаб, под която да не съм дал поне 5 пожара само в рамките на последната седмица само в България. А това е само намереното в новините. Повечето пожари на бензинови автомобили дори не са новина, защото се ежедневие. Но когато се запали един електромобил в чужда държава, дори българските медии не го пропускат.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Следващата кола на собственика ще е Ауди А6 е-трон
fallback
Последни